Opel Insignia Grand Sport i Insignia Sports Tourer wyposażone zostały w nowe układy napędowe. Zarówno limuzyna jak i kombi otrzymały bardziej oszczędne silniki, jak i bardziej wydajne skrzynie biegów.
Nowy model 2.0 Turbo z wyposażeniem Elegance jest dostępny w cenie już za 142 600 złotych.
Zobacz także:
Nowa dwulitrowa jednostka rozwija moc 125 kW (170 KM) i maksymalny moment obrotowy 350 Nm już przy 1500 obr./min. (zużycie paliwa w wersji Grand Sport wg NEDC: 6,0- 6,4 l/100 km w cyklu mieszanym przy emisji CO2 150-145 g/km).
Czterocylindrowemu silnikowi towarzyszy płynnie działająca dziewięciobiegowa przekładnia automatyczna. W tej konfiguracji flagowy Opel przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 228 km/h.
Nowością jest też połączenie dwulitrowego diesla z ośmiobiegowym automatem i napędem na cztery koła. Wysokoprężny silnik 2.0 o mocy 128 kW (174 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm oferuje osiągi pozwalające pewnie czuć się na drodze (5,1 l/100; 135 g/km).
Zaawansowany napęd na cztery koła z wektorowaniem momentu obrotowego przenosi optymalną moc niezależnie od rodzaju nawierzchni. Maksymalna prędkość wynosi 223 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,9 sek. Insignia 2.0 D AWD jest dostępna za 158 200 zł.
Dostępna jest również usportowiona odmiana GSi (169 kW/230 KM; Grand Sport: 7,0 l/100 km, 159 g/km). Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 6d. Do obniżenia zużycia paliwa i poprawy komfortu przyczyniają się też nowe skrzynie biegów o zmniejszonym tarciu wewnętrznym. Aktywna żaluzja wlotu powietrza dodatkowo poprawia własności aerodynamiczne.