OPEL: INSIGNIA JEŹDZI NA GAZIE

Opel Insignia jest teraz dostępny także z turbodoładowanym silnikiem 1.4 LPG ecoFLEX przystosowanym do eksploatacji na skroplonym propanie – butanie (LPG). Fabryczną instalację gazową można zamówić do każdej wersji nadwoziowej flagowego Opla, czyli sedana, hatchback lub kombi Sports Tourer.

Nowa Insignia LPG ecoFLEX rozwija moc 103 kW/140 KM, zużywając zaledwie 7,6 litra gazu na 100 km (emisja CO2: 124 g/km) i jest oferowana w cenie od 100 550 złotych. W porównaniu z sedanem wyposażonym w silnik benzynowy 1.4 (5,7 l/100 km) zatankowanie czterodrzwiowej Insigni z instalacją LPG jest o prawie 40 procent tańsze.

Na potrzeby wersji zasilanej gazem inżynierowie Opla wzmocnili zawory i gniazda zaworowe oraz zoptymalizowali moduł sterowania silnikiem. Wszystkie wersje nadwoziowe z instalacją LPG są wyposażone w sześciobiegowe przekładnie manualne. Zbiornik gazu o użytecznej pojemności 42 litrów został zamontowany we wnęce koła zapasowego, co nie spowodowało zmniejszenia bagażnika i nie obniżyło funkcjonalności Insigni. Zasięg samochodu na paliwie gazowym wynosi 500 kilometrów, ale po zatankowaniu benzyny rośnie on do 1700 kilometrów (dotyczy wersji sedan i hatchback).

Zawór umożliwiający tankowanie LPG znajduje się tuż obok tradycyjnego wlewu paliwa. Opel dołącza do wyposażenia zestaw końcówek do dyszy dystrybutora umożliwiających bezproblemowe tankowanie gazu w całej Europie.

Kierowca dokonuje wyboru paliwa za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej. Zasilanie gazem jest sygnalizowane diodą, która gaśnie po przełączeniu w tryb zasilania benzyną. Na uwagę zasługuje przyjazny dla użytkownika wskaźnik poziomu paliwa, który jednocześnie podaje informację o stanie gazu i benzyny.

Fabryczna instalacja LPG

Już wcześniej klienci mieli do wyboru kilka Opli z instalacją LPG: Corsę (trzy- i pięciodrzwiową), Merivę i Astrę (pięciodrzwiową i kombi). Firma rozszerzyła ofertę modeli z fabryczną instalacją gazową o Insignię w trzech wersjach nadwoziowych. Fabryczna instalacja LPG ma szereg zalet w porównaniu z instalacją montowaną w już eksploatowanym pojeździe. W każdym z wymienionych modeli priorytetowo potraktowano bezpieczeństwo. Testy zderzeniowe Opla przewidują na przykład sprawdzenie podatności na uszkodzenia zbiornika gazu oraz innych podzespołów ukrytych w strefach odpornych na skutki kolizji i doskonale zintegrowanych z bezpieczną konstrukcją pojazdu.

W Insigni bagażnik pozostał przestronny i nic nie ogranicza jego funkcjonalności. Konieczne przełączniki i wyświetlacze zintegrowano z zestawem wskaźników. Klienci mogą więc być pewni, że ich pojazd z instalacją LPG jest wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania montowane fabrycznie, co oznacza najwyższą jakość gwarantowaną przez markę Opel. Trwała instalacja jest maksymalnie bezpieczna i objęta gwarancją producenta. Podobnie jak inne modele Opla z instalacją LPG Insignia LPG jest montowana w Opel Special Vehicles GmbH (OSV) – filii Opla w Rüsselsheim mającej doświadczenie w modyfikacjach i budowaniu specjalnych wersji pojazdów.

LPG: same zalety

Popularność skroplonego propanu-butanu rośnie w Niemczech i całej Europie. To żadna niespodzianka, skoro jest on o mniej więcej połowę tańszy od benzyny. Zgodnie z decyzją niemieckich władz stałe zwolnienie paliwa gazowego z podatku zostanie utrzymane do 2018 roku.

Właściciel samochodu przystosowanego do zasilania skroplonym gazem oszczędza nie tylko koszty, ale także środowisko, ponieważ silnik spalający LPG emitujeo 15 procent mniej dwutlenku węgla w porównaniu z jednostką zużywającą tradycyjne paliwo. W Niemczech sprzedaż LPG prowadzi około 6 500 (czyli 45 proc.) stacji benzynowych. W całej Europie działa ponad 35 000 punktów tankowania gazu.