OPEL: HYBRYDOWY GRANDLAND X Z NAPĘDEM NA CZTERY KOŁA

Opel-Grandla-h1

Opel zaprezentował nowy samochód hybrydowy typu plug-in (PHEV) z napędem na wszystkie koła. Grandland X Hybrid4 z opcjonalną czarną maską silnika uzupełnia ofertę SUV‑ów marki.

Nowe auto wyposażone w turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 oraz układ dwóch silników elektrycznych dysponuje łączną mocą do 300 KM.


Zobacz także:

PREMIERY

ECO


 

Według danych wstępnych w standardzie WLTP/NEDC zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 2,2 l/100 km przy emisji CO2 49 g/km. Pierwsza hybryda plug‑in Opla, którą producent planuje wprowadzić do sprzedaży już w najbliższych tygodniach, z terminem wydania pierwszych egzemplarzy klientom na początku 2020 roku, przyczyni się do elektryfikacji całej oferty niemieckiej marki do 2024 roku.

Opel-Grandla-h2

Nowy PHEV jest wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie napędu hybrydowego z możliwością ładowania akumulatora ze źródeł zewnętrznych.

Zespół napędowy Grandlanda X Hybrid4 składa się z:
– czterocylindrowego turbodoładowanego silnika benzynowego 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa; jednostka rozwija moc 147 kW/200 KM, ma homologację WLTP, jest zgodna z normą Euro 6d‑TEMP i została specjalnie dostosowana do pracy w układzie hybrydowym;
– układu dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 80 kW/109 KM, napędu na wszystkie koła i akumulatora litowo- jonowego o pojemności 13,2 kWh. Przedni silnik elektryczny jest sprzężony ze sterowaną elektrycznie ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Drugi silnik elektryczny, inwerter i mechanizm różnicowy są zintegrowane z napędzaną elektrycznie tylną osią, zapewniając napęd na wszystkie koła załączany na żądanie.

Opel-Grandla-h3

Silnik spalinowy będzie wykorzystywany głównie przy średnich i dużych prędkościach jazdy, natomiast w czasie jazdy z niską oraz zmienną prędkością napęd zapewni elektryczna część układu. Zasięg Grandlanda X Hybrid4 w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi do 50 kilometrów według WLTP (60 km wg NEDC).

Grandland X Hybrid4 będzie oferował cztery tryby jazdy — elektryczny, hybrydowy, AWD i sportowy — pozwalając kierowcom wybrać charakterystykę pojazdu odpowiadającą ich preferencjom lub konkretnym warunkom jazdy. Na przykład w trybie hybrydowym samochód będzie automatycznie dobierał najbardziej efektywny sposób napędu, z możliwością przełączenia na bezemisyjny tryb elektryczny po dotarciu do centrum miasta.

W trybie AWD następuje aktywacja elektrycznego napędu tylnej osi w celu uzyskania maksymalnej przyczepności.

Opel-Grandla-h4

Gniazdo ładowania akumulatora z wykorzystaniem pokładowej ładowarki o mocy 3,3 kW (wersja 6,6 kW jest opcjonalna) zostało umieszczone wygodnie po przeciwnej stronie niż wlew paliwa, natomiast sam akumulator jest zainstalowany pod tylnymi siedzeniami, aby nie ograniczał przestronności wnętrza ani pojemności bagażnika.

Czas ładowania zależy od typu użytej ładowarki. Oprócz kabla dostarczanego wraz z pojazdem i służącego do ładowania akumulatorów z domowego gniazdka, Opel zaoferuje także urządzenia do szybkiego ładowania na publicznych stacjach oraz z ładowarek naściennych w domu. Za pomocą takiej ładowarki o mocy 7,4 kW akumulator samochodu można naładować do pełna w około godzinę i 50 minut.

Aby ładowanie było jeszcze wygodniejsze, użytkownicy Grandlandów X Hybrid4 będą mogli korzystać ze specjalnych rozwiązań dla samochodów elektrycznych dostarczanych przez Free2Move Services, markę Groupe PSA odpowiedzialną za mobilność. Oferta obejmuje kartę do ładowania zapewniającą dostęp do ponad 85 000 stanowisk ładowania w całej Europie oraz narzędzie do planowania podróży proponujące najlepsze trasy z uwzględnieniem aktualnego zasięgu samochodu i lokalizacji stacji ładowania.

Opel-Grandla-h5

Za znalezienie tras oraz wskazanie drogi do stacji ładowania odpowiada system multimedialny Multimedia Navi Pro.
W aucie dostępna będzie także nowa usługa telematyczna Opel Connect. O spokój kierowcy i pasażerów pomogą zadbać również takie funkcje, jak Navigation Online.

W modelu zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości. Kierowca może też włączyć tryb „Regeneration on Demand” („regeneracja na żądanie”) w celu maksymalnego zwiększenia ilości odzyskiwanej energii. Aby zmniejszyć prędkość w celu pełnego zatrzymania pojazdu w normalnym ruchu, nie trzeba naciskać pedału hamulca. Prędkość można kontrolować za pomocą pedału przyspieszenia.

W celu dalszego wykorzystania wysokonapięciowego (300 V) układu elektrycznego hybryda jest wyposażona w elektryczną sprężarkę układu klimatyzacji i elektryczne ogrzewanie.

Opel-Grandla-h6