Sportowy, zaskakujący, zróżnicowany — taki był w skrócie rok 2015 dla firmy Opel. Przez ostanie 12 miesięcy Opel nie szczędził produktowych fajerwerków.
Zaczęło się w pierwszych tygodniach roku od prezentacji małego ADAMa S i sportowej Corsy OPC (zużycie paliwa i emisja CO2 w cyklu mieszanym: pierwszy – 5,9 l/100 km, 139 g/km; drugi – 7,5 l/100 km, 174 g/km).
Zobacz także:
Wkrótce potem pojawił się najmłodszy przedstawiciel największej rodziny małych samochodów w historii firmy Opel — KARL (4,5–4,1 l/100 km; 104–94 g/km). To auto do codziennej jazdy w rozsądnej cenie.
Nowa gwiazda marki i segmentu kompaktowego – Astra miała swoją światową premierę na targach motoryzacyjnych IAA Motor Show we Frankfurcie. Nowocześniejsza, lżejsza i bardziej sportowa… „Opel wraca na ring”, „Nowy magiczny Opel” czy „OH! Taki lekki?” — brzmiały nagłówki prasowe. W nowym modelu pojawiło się wiele technologii, takich jak matrycowe reflektory IntelliLux LED i pokładowy system Opel OnStar, a także system multimedialny IntelliLink najnowszej generacji, oferujący między innymi integrację ze smartfonem.
Astra, lżejsza od poprzedniczki nawet o 219 kilogramów, z silnikami nowej generacji pod maską, zwraca uwagę sportową elegancją sylwetki i udanie wypada w testach porównawczych. Na większości rynków laureat „Złotej kierownicy” zadebiutował u dealerów dopiero w listopadzie, a już zdobył ponad 65 000 zamówień.
Oczywiście pozostałe modele również odgrywają ważną rolę w tegorocznych sukcesach sprzedaży Opla. Mokka jest bestsellerem wśród pojazdów SUV, a na Vivaro klienci złożyli dotychczas ponad 100 000 zamówień.
A już wkrótce – w 2016 roku, czeka fanów marki kolejny jakościowy skok: Opel Astra Sports Tourer.