Grand Prix oldtimerów AvD na legendarnym torze Nürburgring jest kulminacyjnym wydarzeniem sezonu dla fanów klasycznej motoryzacji. W tym roku firma Opel przypomina o sportowych sukcesach jej samochodów turystycznych.
Pole position podczas imprezy, która odbędzie się w dniach 12-14 sierpnia zajmuje Calibra V6, która w 1996 roku wygrała Międzynarodowe Mistrzostwa Samochodów Turystycznych (ITC).
Zobacz także:
Czarna Calibra „Cliff” z Manuelem Reuterem za kierownicą zdobyła ostatni tytuł ITC mimo silnej konkurencji ze strony Alfy Romeo i Mercedesa. Na Nürburgring Calibrę z napędem na cztery koła poprowadzi były kierowca DTM, a obecnie ambasador marki Opel, Jockel Winkelhock.
Calibra V6 to nie jedyny Opel na polu startowym. Mistrzowi ITC będzie towarzyszyć Irmscher Manta A (którą legendarni rajdowcy Walter Röhrl i Rauno Aaltonen doprowadzili do zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu Spa w 1975 roku), a także 4-grupowy Gerent Opel GT i 300-konny Steinmetz Commodore z 1971 roku. Kolejni ulubieńcy widowni to reprezentant 5. grupy Opel Rekord C, znany jako „Czarna wdowa”, oraz Manta z grupy H, który od swojego debiutu pojawiał się na każdym 24-godzinnym wyścigu na Ringu.
Tor w górach Eifel to także jak najbardziej odpowiednie miejsce dla Astry V8 Coupé z 500-konnym silnikiem, która wygrała 24-godzinny wyścig w „Zielonym Piekle” w 2003 roku. Kierowcami tego samochodu byli wówczas Manuel Reuter, Timo Scheider, Marcel Tiemann i Volker Strycek. Na Grand Prix oldtimerów pojawi się też wyścigowa Astra — samochód zaprezentowany w 2001 roku na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, który prawie wszedł do produkcji jako OPC X-Treme.
Stoisko Opel Classic na padoku przygotowało specjalną atrakcję dla fanów rajdów. Modelowi OPC X-Treme będą towarzyszyć trzy samochody rajdowe kierowane przez zdobywcę tytułów w Rajdowych Mistrzostwach Świata i Europy Waltera Röhrla: Ascona A i Kadett C GT/E z czasów legendarnego duetu Röhrl/ Berger oraz Ascona 400, którym Röhrl i jego pilot Christian Geistdörfer wywalczyli Rajdowe Mistrzostwo Świata w 1982 roku.
Oprócz zabytkowych oldtimerów nie zabraknie także współczesnych pojazdów reprezentowanych przez samochody turystyczne z serii TCR. Nowy Opel Astra TCR zadebiutuje na GP oldtimerów u boku Calibry V6 i spółki. Astra TCR to połączenie samochodu seryjnego z najnowocześniejszą techniką wyścigową. Pojazd ten umożliwia zespołom prywatnym uczestniczenie w wyścigach sprinterskich i długodystansowych według ściśle określonych reguł.
Pięciodrzwiowa Astra jest napędzana wysoko wydajnym turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2 litrów, generującym maksymalne dopuszczone regulaminem wartości mocy (300 KM) i momentu obrotowego (420 Nm). W samochodzie, który w stanie suchym waży tylko 1200 kilogramów, taka jednostka pozwala odnosić spektakularne sportowe sukcesy, generując przystępne koszty.