Wyniki sprzedaży wskazują, że epidemia koronawirusa wyraźnie zwiększyła zainteresowanie w Polsce i Europie pojazdami elektrycznymi i hybrydowymi.
Jak wiele innych producentów, Opel postawił na elektryfikację, o czym świadczy szeroka gama elektrycznych modeli tej marki.
Zobacz także:
Oferta obejmuje Corsę‑e z zasilaniem akumulatorowym, Mokkę‑e, Vivaro‑e oraz Zafirę‑e Life, a także hybrydę typu plug-in Grandlanda X. Świetne przyspieszenie i zasięg nawet do 337 km (Corsa‑e) w cyku WLTP sprawiają, że elektryczne auta marki sprawdzają się w codziennym użytkowaniu.
Samochody standardowo obsługują różne opcje ładowania. W przyszłym roku Opel poszerzy portfolio wersji „e” o modele Combo, Combo Life, Movano i nową Astrę. Do 2024 r. już wszystkie modele ze znakiem „Blitz” będą dostępne w wersjach zelektryfikowanych.
Grandland X Hybrid4 pod sportowym, ale eleganckim nadwoziem kryje układ o łącznej mocy 221 kW (300 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 520 Nm, a także elektryczny napęd na cztery koła (zużycie paliwa wg WLTP1: 1,4–1,3 l/100 km; emisja CO2: 32–29 g/km). Hybrydowy pojazd plug‑in przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,1 sek.
Nagrodzona Złotą Kierownicą 2020 Corsa‑e ma silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) i momencie obrotowym 260 Nm, co pozwala rozpędzać się od 0 do 50 km/h w 2,8 sek., a do 100 km/h w 8,1 sek. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Normal, Eco lub Sport. Ten ostatni zachęca do dynamicznej jazdy.
Na drugim biegunie jest spokojny i zoptymalizowany pod względem efektywności energetycznej tryb Eco. Corsa‑e z akumulatorem o pojemności 50 kWh może pokonać ponad 300 km na jednym ładowaniu.
Kiedy kierowca chce uzupełnić zapas energii w swoim elektrycznym Oplu, może to zrobić na różne sposoby. Na przykład akumulator o pojemności 50 kWh można „zatankować” w 80 procentach w ciągu 30 minut na stałoprądowej stacji o mocy 100 kilowatów. Jest to standardowa funkcja w Corsie‑e, a także w modelach Mokka‑e, Zafira‑e Life i Vivaro‑e.
Elektryczne modele producenta można ładować za pomocą ładowarki naściennej, szybkiej ładowarki lub ze zwykłego domowego gniazdka. Auta są przygotowane do wszystkich wariantów ładowania prądem przemiennym w układzie jednofazowym lub trójfazowym z mocą 11 kW. Dla tych, którzy lubią podróżować bez żadnych ograniczeń, najlepszą opcją będzie ładowarka uniwersalna.
Dzięki kompletowi trzech przejściówek można ją podłączyć do niemal każdego domowego gniazdka, gniazda trójfazowego, a także do publicznych stacji ładowania.