OPEL: ERGONOMICZNE ROZWIĄZANIA POMAGAJĄ KIEROWCY

Opel fo1

Opel Insignia i nowy Opel Meriva, wprowadzone na rynek odpowiednio jesienią 2013 r. i na początku 2014 r., cieszą się wielką popularnością. Na nową edycję flagowego modelu Insignia złożono już ponad 115 000 zamówień.

Zmodernizowaną wersję Merivy zamówiło ponad 50 000 klientów. Auta te wyróżniają się nowoczesnymi silnikami i zaawansowanymi systemami multimedialnymi, ale także zapewniają wysoki komfort podróży kierowcy i pasażerowi na przednim fotelu.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


Atest AGR (Akcja na Rzecz Zdrowych Pleców) oznacza, że fotele montowane w samochodach marki Opel są ergonomiczne i gwarantują najwyższy komfort siedzenia i podparcia pleców w trakcie długich podróży. Dzięki licznym opcjom regulacji kierowca może optymalnie ustawić fotel i nie odczuwać zmęczenia i bólu pleców nawet po wielu godzinach jazdy. Każdą zaawansowaną i przyjazną dla kręgosłupa konstrukcję fotela, która trafia do produkcji, poprzedza jednak wielostopniowy proces projektowania. Nie bez powodu koszt opracowania foteli stanowi około 10 proc. kosztów produkcji samochodu.

Opel fo2

Współpraca z ekspertami AGR

– Fotele samochodowe to prawdziwe dzieła sztuki inżynierskiej, zbudowane z lekkich materiałów i specjalnej gąbki oraz urządzeń, takich jak układy ogrzewania i silniczki elektryczne odpowiadające za regulację ustawień. Nowoczesne fotele są przystosowane do użytkowników o różnym wzroście i tuszy – mówi Andrew Leuchtmann, dyrektor GM Interiors, odpowiedzialny za projektowanie foteli.

Pierwsze ergonomiczne fotele firma Opel wprowadziła w modelu Signum w 2003 roku. Obecnie fotele Opla, projektowane z wykorzystaniem kilkunastoletniego doświadczenia i w ścisłej współpracy z AGR (Akcją na Rzecz Zdrowych Pleców) – niezależnym stowarzyszeniem zaangażowanym w profilaktykę schorzeń kręgosłupa – można zamówić do wielu modeli, takich jak Insignia, Meriva, Zafira Tourer, Astra, Mokka czy Cascada. Bezpośrednim projektantem tych foteli jest firma Opel.

Opel fo3

Fotele pretendujące do atestu muszą spełniać cztery podstawowe wymogi dotyczące: czterokierunkowej regulacji podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa (do przodu, do tyłu, w górę i w dół), pochylanego siedziska, regulacji jego długości, a także bocznego podparcia na poziomie siedziska i oparcia.

Zintegrowana klimatyzacja

Jednym z trudniejszych zadań fotela – oprócz zapewnienia podparcia – jest ogrzewanie lub chłodzenie użytkownika w zależności od warunków.

Opel fo4

– Niezwykle istotna jest kwestia odpowiedniego odprowadzania wilgoci wydzielanej przez ludzkie ciało. Przewiewność tapicerki i usuwanie wilgoci są zapewniane przez zintegrowane kanały przepływu powietrza. W fotelach wentylowanych umieszczone są małe wentylatory, których rolą jest chłodzenie i osuszanie powierzchni, z którą ma styczność kierowca – mówi Leuchtmann.

Taki system jest dostępny w Insigni i Cascadzie. Równie istotny aspekt to ogrzewanie.

– Doprowadzamy ciepło niemal do całej powierzchni siedzenia – podkreśla Leuchtmann.

To istotna różnica w porównaniu z systemami, w których podgrzewana jest tylko część fotela.

Opel- fo5