OPEL: DYREKTOR MIECZKOWSKI MA POWODY DO RADOŚCI

Opel-Astra-6543b

Opel zakończył 2015 rok bardzo dobrym wynikiem sprzedaży na polskim rynku. Łącznie do polskich klientów trafiły 31 894 samochody osobowe i dostawcze do 3,5t.

Oznacza to 13,1 procent wzrostu (3 693 sztuki) w porównaniu do 2014 roku (łączna sprzedaż: 28 201 samochodów). Wynik ten pozwolił zwiększyć udział w rynku samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t o 0,26 punktu procentowego do 7,81 proc.


Zobacz także:

HISTORIA/OLDTIMERS

ROZMAITOŚCI


 

– Miniony rok dostarczył nam wiele powodów do radości, przekroczyliśmy liczbę 30 000 sprzedanych aut. Jest to najlepszy wynik marki w Polsce od 11 lat, czyli od 2004 roku. Zwiększyliśmy zarówno ilość sprzedanych samochodów, jak i udział marki Opel w rynku – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.

opel-astra-553a

Najpopularniejszym modelem Opla w Polsce oraz głównym filarem sukcesu marki w 2015 roku była nowa Astra, która znalazła aż 10 639 nabywców, czyli o prawie 21 proc. więcej niż rok wcześniej. Nowy model zebrał wiele pochlebnych recenzji oraz branżowych nagród, w tym SAFETYBEST 2015 i Złotą Kierownicę za 2015 rok. Astra jest również jednym z 7 finalistów w walce o tytuł Car of The Year 2016.

W całej Europie zebrano już ponad 65 000 zamówień na ten najbardziej udany model Opla, mimo że na większości europejskich rynków pojawił się on dopiero w listopadzie.

– Cieszy nas tak dobre przyjęcie nowej generacji Astry, szczególnie że model ten produkowany jest w Polsce. Przed nami kolejny ekscytujący rok i kolejne premiery. Już wiosną do polskich salonów trafi wersja kombi, czyli nowa Astra Sports Tourer – dodaje Mieczkowski.