Sprzedaż Opla na polskim rynku w lutym wyniosła 3 076 samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 tony. W porównaniu do lutego ubiegłego roku wzrost wyniósł 9,5 procent (2 810 sztuk w 2018 roku).
Łącznie w pierwszych dwóch miesiącach tego roku do klientów trafiło 6 709 samochodów marki Opel, czyli o 4,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, który zakończył się wynikiem na poziomie 6 397 sztuk.
Zobacz także:
Marka zwiększyła również udziały w rynku z 6,53 proc. w 2018 roku do 6,69 proc. obecnie.
– Po pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku marka Opel zwiększyła zarówno sprzedaż jak i udziały w rynku. Nasze bestsellery – Astra i Corsa – tradycyjnie utrzymują wysokie pozycje w swoich segmentach. Szczególnie cieszy mnie coraz większa popularność naszych najnowszych modeli – Crosslanda X, Grandlanda X oraz Combo – powiedział Grzegorz Handzlik, dyrektor marki Opel w Polsce.
Liderem sprzedaży w gamie marki Opel po pierwszych dwóch miesiącach roku jest Astra, której łączna sprzedaż wyniosła 2 419 sztuk. Na drugim miejscu w rankingu modeli uplasowała się Corsa z wynikiem 1 446 egzemplarzy. Trzecie miejsce przypadło modelowi Mokka X – 592 sztuki.
Świetny łączny wynik odnotowały modele z rodziny X, czyli modne SUV-y i crossovery marki: Crossland X, Mokka X oraz Grandland X. Ich sprzedaż wzrosła aż o 24 proc. w stosunku do roku poprzedniego.
Jeszcze większym wzrostem może pochwalić się najnowszy model Opla – Combo. Łącznie sprzedaż tego modelu – w wersji osobowej i dostawczej – wzrosła ponad trzykrotnie, ze 110 sztuk w 2018 roku do 353 egzemplarzy w bieżącym roku.
Opel osiągnął bardzo dobre wyniki również w segmencie samochodów dostawczych. Łącznie od początku roku sprzedanych zostało 616 dostawczych Opli, czyli aż o 44,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku (426 sztuk). Wzrósł także udział w rynku marki w tym segmencie z 4,40 proc. w 2018 roku do 5,81 proc. obecnie, czyli aż o 1,41 pp.
W lutym najchętniej wybieranym samochodem dostawczym w gamie Opla był Movano, który zanotował aż 32 proc. wzrostu w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Kumulatywna sprzedaż modelu po dwóch miesiącach wyniosła 322 sztuki i jest o 38 proc., czyli 89 sztuk wyższa niż w ubiegłym roku.