Dyrektor generalny firmy Opel, Karl- Thomas Neumann, odwiedził zakład w Gliwicach niedługo po Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, gdzie nowy Opel Astra otrzymał najbardziej zaszczytny w branży tytuł europejskiego „Samochodu Roku 2016”.
Towarzyszył mu Phil Kienle, dla którego była to pierwsza okazja do odwiedzenia zakładu po objęciu stanowiska wiceprezesa ds. produkcji w firmie Opel oraz członka zarządu Grupy Opel.
Zobacz także:
Obydwaj goście spotkali się z pracownikami i zwiedzili główną linię montażową.
– Jakość i wydajność produkcji w Waszym zakładzie to najwyższa klasa światowa. Dlatego tu przyjechałem i składam Wam serdeczne podziękowania! Wykonujecie wspaniałą pracę! Otrzymaliśmy już ponad 150 000 zamówień na nowego Opla Astrę. Astra „Made in Gliwice” to prawdziwa gwiazda w salonach dealerów w całej Europie” — powiedział Karl- Thomas Neumann podczas spotkania z załogą, której przywiózł zdobytą niedawno nagrodę „Samochód Roku 2016”.
– To dla nas wyjątkowy dzień i okazja do wspólnego świętowania tego niesamowitego sukcesu. Nie byłoby to możliwe bez zaufania pokładanego w naszym zespole oraz silnego przekonania, że możemy wyprodukować najlepszego Opla w historii, w jakości na światowym poziomie – stwierdził Andrzej Korpak, dyrektor generalny zakładu General Motors Manufacturing Poland – Gliwice i Tychy oraz GM Powertrain Szentgotthard.
Nowy Opel Astra wyznacza nowe standardy. Zastosowano w nim liczne innowacyjne rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo i ułatwiające prowadzenie pojazdu. Niektóre z nich — w tym przełomowe nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED — stanowią zupełną nowość w segmencie aut kompaktowych, choćby system OnStar.
General Motors Manufacturing Poland jest jednym z największych pracodawców w regionie i jednym z największych eksporterów w Polsce. Spółka zatrudnia obecnie 3 900 osób. Jest to także jeden z najlepszych zakładów GM pod względem zużycia energii dzięki projektom środowiskowym dotyczącym optymalizacji zarządzania energią. Opel jest jedną z najlepiej sprzedających się marek w Polsce.