Opel proponuje obecnie Crosslanda X z silnikiem wysokoprężnym. To pierwszy model oferujący tak mocny motor, turbodoładowanie oraz moment obrotowy w połączeniu z wysokim komfortem przekładni automatycznej.
Premierę w modelu ma również skórzane wykończenie, dostępne jako opcja w wersjach wyposażenia Design Line i Elite w połączeniu z ergonomicznymi przednimi fotelami AGR.
Zobacz także:
Fotele są certyfikowane przez specjalistów z Aktion Gesunder Rücken e. V. (niemieckiej Akcji na rzecz Zdrowych Pleców).
Nowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 ma moc 88 kW/120 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750 obr./min. (zużycie paliw 4,0 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 105–104 g/km). Silnik spełnia surowe wymagania Euro 6d-TEMP w zakresie emisji spalin.
Jest to możliwe dzięki połączeniu katalizatora utleniającego/ absorbera NOx z selektywną redukcją katalityczną (SCR). Z silnikiem wysokoprężnym 1.5 współpracuje sześciobiegowa przekładnia automatyczna i sprzyjająca zmniejszeniu zużycia paliwa funkcja start/ stop w standardzie.
Głowicę cylindrów ze zintegrowanym kolektorem dolotowym powietrza oraz skrzynię korbową nowego silnika wysokoprężnego 1.5 wykonano z lekkiego aluminium. Czterema zaworami każdego cylindra sterują podwójne wałki rozrządu nad głowicą. Układ wtrysku bezpośredniego Common Rail działa przy ciśnieniu do 2000 barów, a paliwo dostaje się do komór spalania przez ośmiootworowe dysze wtryskiwaczy.
Z myślą o optymalnym oczyszczaniu spalin układ redukcji emisji — składający się z pasywnego katalizatora utleniającego/ absorbera NOx, wtryskiwacza AdBlue, katalizatora selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz filtra cząstek stałych (DPF) — zamontowano jako pojedynczą, kompaktową jednostkę jak najbliżej silnika.
Absorber NOx działa jako katalizator rozruchu zimnego silnika, ograniczając emisję tlenków azotu w temperaturach poniżej wartości aktywacji termicznej układu selektywnej redukcji katalitycznej.
Sugerowane katalogowe ceny detaliczne modelu Opel Crossland X Enjoy z silnikiem wysokoprężnym o mocy 88 kW/120 KM i pojemności 1,5 litra w Polsce zaczynają się od 88 000 zł brutto (z VAT).