Centrum Inżynierskie Opla w Rüsselsheim stanie się laboratorium elektrycznej mobilności. Trzyletni projekt „E-Mobility-LAB Hessen” otrzyma wsparcie heskiego Ministerstwa Gospodarki, Energii, Transportu i Rozwoju Kraju.
Są to środki przekazane przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.
Zobacz także:
Wspólnie z Uniwersytetem w Kassel oraz specjalizującymi się w infrastrukturze ładowania firmami Flavia IT i Plug’n Charge producent samochodów będzie prowadził badania nad konfiguracją sieci elektroenergetycznej pod kątem przyszłych potrzeb. W zamian Opel opracuje w swoim Centrum Inżynierskim inteligentny system ładowania i infrastruktury dla samochodów elektrycznych. Montaż pierwszych stanowisk ładowania w zakładach firmy Opel w Rüsselsheim oraz w Centrum Testowym w Rodgau- Dudenhofen rozpocznie się już za kilka miesięcy.
W sumie planowane jest zainstalowanie ponad 160 stanowisk ładowania, z których w przyszłości będą korzystać samochody elektryczne należące do Centrum Inżynierskiego. Umożliwi to prowadzenie szeroko zakrojonych i opartych na solidnych podstawach symulacji z wykorzystaniem rzeczywistych danych i gwarancją przenoszalności wyników. Koncepcja ta powstała we współpracy z House of Energy — ośrodkiem doradczym zajmującym się transformacją energetyczną w Hesji.
To kolejny ważny etap w dążeniu firmy Opel do elektrycznej mobilności, czyli realizacji celu wyraźnie określonego w planie strategicznym PACE!. Do końca 2020 roku producent będzie miał w swojej ofercie cztery zelektryfikowane modele.
– Opel będzie elektryczny. Obecnie instalujemy niezbędną infrastrukturę ładowania w naszym Centrum Inżynierskim w Rüsselsheim, wspierając tym samym polityków i władze. Jedno nie ulega wątpliwości: elektryczna mobilność może odnieść sukces tylko wtedy, gdy rozwój pojazdów i rozbudowa infrastruktury ładowania będą postępowały równolegle — powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel.
Używanie samochodów elektrycznych w ośrodkach rozwojowych producenta ma odzwierciedlać sytuację w dziedzinie mobilności spodziewaną w 2035 roku. Prąd oraz czas ładowania są dostosowywane do parametrów pojazdów, nad czym czuwa system inteligentnego sterowania. Inteligentna infrastruktura zadba o to, by cały park pojazdów był stale odpowiednio naładowany.
– Transformacja energetyczna już trwa. Teraz konieczne są postępy w tym zakresie w dziedzinie transportu — zwłaszcza w Hesji, gdzie na ten sektor przypada około połowy zapotrzebowania na energię. Dlatego promujemy elektryczną mobilność, między innymi właśnie poprzez wspieranie rozbudowy infrastruktury ładowania. Cieszymy się, że heski producent samochodów będzie uczestniczyć w rozwijaniu przyszłej mobilności w roli innowatora i lidera — powiedział Tarek Al-Wazir, wicepremier w rządzie kraju związkowego Hesja.
Dodatkowo w Centrum Testowym w Rodgau- Dudenhofen powstanie modułowy system tymczasowego magazynowania energii, wykorzystujący akumulatory wymontowane z samochodów Opel Ampera. Ponowne wykorzystanie akumulatorów w zastosowaniach stacjonarnych pomaga ograniczać zapotrzebowanie na energię w godzinach szczytu i stabilizować obciążenie sieci elektroenergetycznej.
W systemie magazynowania energii użytych zostanie 18 akumulatorów wycofanych z eksploatacji w pojazdach. Ich łączna pojemność pozwoliłaby na zaopatrywanie w energię elektryczną czteroosobowego gospodarstwa domowego przez miesiąc.