Opel Ampera po raz drugi z rzędu zdobył przyznawaną co roku, niemiecką nagrodę Auto Trophy. W kategorii samochodów o napędzie elektrycznym samochód zyskał wyraźną przewagę nad 17 rywalami.
Ampera zdobyła 40,2 procent głosów z 100 000 czytelników motoryzacyjnego magazynu, a wynik ten uczynił z niej niekwestionowanego zwycięzcę. To kolejna, znaczna poprawa w stosunku do wyniku z poprzedniego roku. Najbliżsi współzawodnicy Ampery, Fisker Karma (15,2 proc.) i Tesla Roadster (10,6 proc.) uzyskały gorsze wyniki.
Dyrektor Generalny Opel/ Vauxhall, Karl-Friedrich Stracke, odebrał nagrodę podczas ceremonii wręczania nagród na motoryzacyjnym forum Meilenwerk w Düsseldorfie. Powiedział, że tak wyraźne zwycięstwo świadczy o uznaniu czytelników dla tej innowacyjnej i wyjątkowej koncepcji napędu.
– Dzięki rewolucyjnej Amperze Opel staje się liderem w dziedzinie elektrycznej mobilności. System zastosowany w Amperze daje nam szansę na uniezależnienie się od nieodnawialnych źródeł energii, bez konieczności znoszenia ograniczeń codziennej użyteczności i zasięgu – mówił dyrektor.
Ampera, która jest obecnie dostarczana do salonów dealerskich (pierwsze egzemplarze w Polsce pojawią się pod koniec czerwca 2012), to pierwszy samochód o napędzie elektrycznym, który umożliwia mobilną jazdę „w dowolne miejsce, w dowolnym czasie”. Pięciodrzwiowy sedan oferuje przestrzeń dla czterech dorosłych osób i ich bagażu. Pakiet akumulatorów litowo-jonowych o mocy 16 kWh zasila elektryczną jednostkę napędową o mocy 111 kW/150 KM. W zależności od techniki jazdy, terenu i temperatury zapewnia on od 40 do 80 km jazdy przy wyłącznie elektrycznym napędzie i przy zerowym poziomie emisji CO2.
Koła Ampery zawsze są napędzane energią elektryczną. Ilekroć akumulator osiągnie swój minimalny poziom naładowania, silnik benzynowy zostaje automatycznie uruchomiony i zasila prądnicę, która dostarcza energię do elektrycznej jednostki napędowej. To powoduje rozszerzenie zasięgu jazdy do ponad 500 km, bez konieczności zatrzymywania się na stacji paliw.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.