Z taśmy montażowej zakładu GM Manufacturing Poland zjechały w tym tygodniu pierwsze seryjne Ople Astra w wersji OPC. Ten najszybszy w historii marki model jest wyposażony w turbodoładowany, benzynowy silnik o pojemności 2 litrów (206 kW/280 KM), z wtryskiem bezpośrednim, który dostarcza maksymalnie 400 NM momentu obrotowego i pozwala rozpędzić ten model do prędkości 250 km/h (prędkość max. ograniczona elektronicznie).
Zgodnie z najlepszymi tradycjami, każda kolejna wersja OPC jest testowana i dopracowywana na Pętli Północnej („Nordschleife”) toru wyścigowego Nürburgring w Niemczech. Szczególnie ekstremalne warunki testowe charakteryzują część tego toru nazwaną przez brytyjskiego kierowcę wyścigowego Jackie Stewarta „Zielonym Piekłem”. Żaden model, który nie przeszedł testu wytrzymałości, obejmującego 10 000 kilometrów jazdy na torze Nürburgring, nie może być sprzedany klientowi. Odpowiada to 180 000 kilometrów jazdy w normalnych warunkach.
Cena Astry OPC w Niemczech rozpoczyna się od 34 250 euro. Cenę tego modelu w Polsce poznamy w połowie czerwca i wtedy też planowane jest rozpoczęcie sprzedaży przez dealerów. Obecny plan przewiduje produkcję około 2000 sztuk do końca 2012 roku.
Zakład GM Manufacturing Poland jest głównym producentem modelu Astra. Obecnie w Gliwicach produkowana jest: najnowsza generacja Astry w wersjach 3. i 5. drzwiowej, oraz Astra Classic w wersji 4. drzwiowej.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.