OPEL: ASTRA Z KOMPLETNĄ OFERTĄ JEDNOSTEK NAPĘDOWYCH

Sportowy, elegancki hatchback do codziennego użytku lub praktyczne kombi do pracy i na rodzinne wakacje – Opel Astra oferuje rozwiązania dopasowane do niemal każdej potrzeby.

Astra jest komfortowa podczas każdej podróży i oferuje zaawansowane technologie, takie jak adaptacyjne, pikselowe reflektory Intelli-Lux. Ale to nie jedyny powód, dla którego Astra i Astra Sports Tourer zdobywają punkty. Jeśli chodzi o układy napędowe, obecna generacja Astry oferuje wyjątkową różnorodność, jakiej nie zapewnia żaden inny model w gamie Opla. Elektryczna, hybryda typu plug-in, wersja z oszczędnym silnikiem spalinowym, a od kilku miesięcy również wersja z 48-woltową technologią hybrydową – klienci mają szeroki wybór i mogą podróżować w najbardziej oszczędny i wydajny sposób.


Zobacz relacje:

SKODA: NOWY SUPERB W WARIANCIE SPORTLINE JUŻ W POLSKIM CENNIKU
 

ROZMAITOŚCI


 

Przyjemność z jazdy bez lokalnej emisji spalin: Astra Electric i Astra Sports Tourer Electric

Przyjemność z jazdy połączona z odpowiedzialnością – to właśnie oferują Astra Electric i Astra Sports Tourer Electric, ta druga jako jeden z pierwszych w pełni elektrycznych kompaktowych kombi na rynku. Samochody elektryczne Opla klasy kompaktowej przyspieszają do 100 km/h odpowiednio w zaledwie 9,2 i 9,3 sekundy; oba mogą osiągnąć prędkość maksymalną 170 km/h – a przy tym są przyjemnie ciche i zwinne. Dzięki kompaktowym wymiarom, zarówno hatchback pięciodrzwiowy, jak i kombi są wyjątkowo lekkie jak na auto elektryczne. Również dzięki temu pasażerowie Astry Electric i Astry Sports Tourer Electric mogą przejechać odpowiednio do 418 kilometrów i 413 kilometrów (według WLTP1) bez konieczności zatrzymywania się na ładowanie, a wszystko to przy zachowaniu najwyższego poziomu komfortu zapewnionego także przez dostępne jako opcja ergonomiczne sportowe fotele z certyfikatem AGR. Kierowcy mogą wybierać spośród trzech trybów jazdy – Eco, Normal i Sport. System hamowania regeneracyjnego zapewnia odzyskiwanie energii podczas jazdy. Nawet gdy elektryczna Astra wymaga ładowania, oznacza to jedynie krótki „pit stop” w punkcie ładowania. Na stacji szybkiego ładowania, przy użyciu prądu stałego o mocy 100 kW, Astra Electric może zostać naładowana do 80% pojemności akumulatora w czasie krótszym niż 30 minut. Ponadto w pełni elektryczna Astra jest w standardzie wyposażona w trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.

Dynamiczny, zaawansowany technologicznie układ napędowy: hybryda plug-in i GSe

Najlepsze w gamie napędów oferowanych w obecnej generacji Astry są warianty hybrydowe typu plug-in. Nawet „mniejsza” hybryda plug-in oferuje moc wyjściową równą 133 kW (180 KM). Wzorowa współpraca silnika spalinowego i silnika elektrycznego zapewnia zrównoważone osiągi. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra generuje moc 110 kW (150 KM), a silnik elektryczny moc 81,2 kW (110 KM). Aby zapewnić bezemisyjną jazdę w ruchu miejskim, można wybrać tryb elektryczny. Dzięki akumulatorowi o pojemności 12,4 kWh, hybrydy plug-in mogą przejechać do 65 kilometrów wyłącznie w trybie elektrycznym, zgodnie z normą WLTP1.

Szczególnie dynamiczne są topowe modele Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe – zresztą słynny skrót oznacza teraz „Grand Sport electric”. Przekłada się to na wysokie osiągi, sportowe podwozie, lokalnie bezemisyjny napęd hybrydowy plug-in i charakterystyczną stylistykę GSe. Dzięki imponującej mocy 165 kW (225 KM) i maksymalnemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 360 Nm, Astra GSe wyraźnie wyróżnia się w swojej klasie. Gwarantuje szybki start ze świateł i sportową prędkość maksymalną. Od momentu startu, ten pięciodrzwiowy hatchback przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy (Astra Sports Tourer Electric: 7,6 sekundy); jego prędkość maksymalna to 235 km/h (135 km/h w przypadku napędu wyłącznie elektrycznego).

Ponadto, dzięki technologii Frequency Selective Damping, modele GSe wyznaczają standardy pod względem zaangażowania kierowcy. W porównaniu do rodzeństwa Astry, modele GSe są jeszcze bardziej zwinne i jeszcze bardziej precyzyjne. Układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce reagują natychmiast i przewidywalnie na każdy sygnał kierowcy. Niemiecki producent samochodów osiągnął zorientowane na osiągi właściwości jezdne wyposażając nowe modele Opla Astry GSe w specjalne podwozie, obniżone o 10 milimetrów. W porównaniu ze swoimi bezpośrednimi rywalami, Astra GSe zapewnia doskonałą stabilność podczas pokonywania zakrętów, hamowania i – jak każdy Opel – podczas jazdy z dużą prędkością na autostradzie.

Hybryda z technologią 48 V: oszczędność paliwa i jazda w pełni elektryczna od czasu do czasu

Zelektryfikowana jazda i oszczędność paliwa bez konieczności zmiany nawyków jazdy lub podłączania samochodu do punktu ładowania: to właśnie umożliwia dostępny od kilku miesięcy Opel Astra Hybrid z systemem 48 V. Inteligentna, ekonomiczna i kompaktowa 48-woltowa technologia hybrydowa oferuje liczne korzyści w codziennym użytkowaniu. Układ napędowy obejmuje akumulator litowo-jonowy, który ładuje się automatycznie w określonych warunkach jazdy, a także nowy turbodoładowany 1,2-litrowy silnik benzynowy o mocy 100 kW (136 KM). Trzycylindrowy silnik został opracowany specjalnie do użytku hybrydowego i został połączony z nową zelektryfikowaną sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów i silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW (28 KM).

Technologia ta jest szczególnie efektywna w ruchu miejskim. Napęd elektryczny wspomaga silnik benzynowy podczas przyspieszania i ruszania z miejsca. Silnik elektryczny zwiększa moment obrotowy, zwłaszcza przy niskich prędkościach obrotowych silnika, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy i redukcję emisji CO2. Przy niskich prędkościach silnik elektryczny umożliwia również w pełni elektryczną jazdę przez maksymalnie jeden kilometr lub przez 50 procent czasu jazdy w mieście. Gdy Astra Hybrid zwalnia przy wyższych prędkościach, silnik benzynowy wyłącza się, a silnik elektryczny zaczyna działać jako generator do ładowania 48-woltowego akumulatora układu hybrydowego. Optymalnie skoordynowany system został zaprojektowany tak, aby zawsze zapewniać najlepsze osiągi przy jak najniższym zużyciu energii.

Kierowcy Astry Hybrid mogą korzystać z bieżących informacji wyświetlanych na w pełni cyfrowym, 10-calowym wyświetlacza informacyjnego. Oprócz standardowych informacji można zapoznać się z interesującymi szczegółami dotyczącymi napędu elektrycznego. Podczas jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym, dane wyświetlane są na niebiesko, zaś gdy włączony jest silnik spalinowy – na biało. Ponadto na ekranie można prześledzić przepływ energii między akumulatorem, silnikiem benzynowym i kołami, a także stan naładowania akumulatora oznaczony różnymi kolorami. Najważniejsze dane dotyczące pokonanego dystansu, czasu podróży, średniego zużycia paliwa, pozostałego zasięgu oraz procentu trasy przejechanej wyłącznie w trybie elektrycznym można odczytać na ekranie podsumowania, po wyłączeniu samochodu.

Kierowcy, którzy wolą nadal korzystać z klasycznego układu napędowego, mogą wybierać spośród wydajnych silników spalinowych oferowanych przez Astrę i Astrę Sports Tourer. Moc silników benzynowych i wysokoprężnych wynosi od 81 kW (110 KM) do 96 kW (130 KM).