W marcu sprzedaż Opla na polskim rynku wyniosła 3 231 samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t, co daje 8,8 procenta wzrostu w porównaniu do tego samego miesiąca rok wcześniej (2 970 sztuk).
Łącznie, po pierwszych trzech miesiącach roku, sprzedaż Opla wyniosła 9 103 samochody, czyli o 7,4 proc. więcej niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku (8 479 sztuk). Był to dla Opla jednocześnie najlepszy marzec od 11 lat i najlepszy pierwszy kwartał od 8 lat.
Zobacz także:
Liderem sprzedaży marki w okresie od stycznia do marca jest model Astra – 3 465 sztuk. Wynik ten nie dziwi tym bardziej, że nowa generacja tego modelu została uhonorowana prestiżowym tytułem europejskiego „Samochodu Roku 2016”. Na drugim miejscu uplasowała się Corsa z wynikiem 1 652 egzemplarzy, trzecie miejsce na podium wywalczyła Mokka, 1 320 sztuk. Również samochody dostawcze Opla cieszyły się powodzeniem, a ich sprzedaż w pierwszym kwartale wzrosła o prawie 48 proc.
– Nasze modele radzą sobie znakomicie. Szczególnie cieszy nas rosnąca popularność Astry. Jej sprzedaż w pierwszym kwartale wzrosła o prawie połowę w stosunku do ubiegłego roku. W marcu Astra była też modelem najchętniej wybieranym przez klientów indywidualnych. Już kwietniu w salonach zadebiutuje nowa wersja kombi tego modelu – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.
Nowa Astra Sports Tourer podobnie jak debiutująca wcześniej wersja pięciodrzwiowa jest lżejsza, bardziej oszczędna i oferuje jeszcze więcej komfortu w porównaniu z poprzednią generacją. Konstrukcję wszystkich podzespołów pojazdu podporządkowano zwiększeniu efektywności. Kombi jest do 190 kilogramów lżejsze od poprzedniczki. Tak duża redukcja masy znacząco poprawiła zwrotność pojazdu i przyczyniła się do obniżenia zużycia paliwa.
Korzystny wpływ na wrażenia z jazdy nową Astrą ma także zespół napędowy — wszystkie wersje modelu są wyposażone w silniki Opla nowej generacji. Cena nowej Astry Sports Tourer w wersji Essentia z silnikiem benzynowym 1.4 ECOTEC o mocy 74 kW/100 KM rozpoczyna się od 63 800 zł. Już w tym podstawowym wariancie, klienci otrzymują bogate wyposażenie standardowe – manualną klimatyzację, radio CD 300 z łączem Bluetooth i portami USB i AUX-in, przednie reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED, elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia oraz centralny zamek.
Z początkiem kwietnia Opel wystartował również z ofertą skierowaną do klientów biznesowych. W ramach specjalnych Dni dla Biznesu Insignia oferowana jest w leasingu 0%. Dodatkowo, do auta można zamówić trzy pakiety wyposażenia o wartości 14 000 zł w cenie samochodu.