Od wprowadzenia na rynek w 2001 roku Opel Vivaro pozostaje jednym z najpopularniejszych vanów w segmencie D – lekkich pojazdów użytkowych (dopuszczalna masa całkowita 2,9 tony).
Z linii produkcyjnej zakładów Opel/ Vauxhall w Luton (Wielka Brytania) zjechał 750‑tysięczny egzemplarz modelu.
Zobacz także:
– 750 tysięcy to imponująca liczba w przypadku Vivaro, który ma w swoim segmencie ogromną konkurencję. Combo, Vivaro i Movano stanowią ważne elementy naszej strategii wzrostu. Mamy wszelkie szanse, aby do 2022 roku zwiększyć liczbę sprzedawanych lekkich pojazdów użytkowych o około 80 procent, z 83 000 w 2013 roku do 150 000 w 2022 roku — powiedział Steffen Raschig, dyrektor ds. pojazdów użytkowych w firmie Opel.
Vivaro jest najchętniej kupowanym lekkim modelem dostawczym marki Opel. Rok 2015 był dla niego rekordowy: sprzedaż wzrosła o 38 procent przy najwyższym udziale w rynku. W Polsce w 2015 roku zanotował 58 proc. wzrostu i był najchętniej kupowanym autem służącym do przewozów pasażerskich (segment minibus).
Vivaro można skonfigurować pod kątem potrzeb każdego użytkownika lekkiego samochodu dostawczego, a udana koncepcja pozwalająca na budowę zróżnicowanych wariantów spotkała się z uznaniem klientów. Model jest dostępny jako furgon, kombi oraz w wersji z kabiną załogową lub kabiną z platformą do zabudowy, w różnych konfiguracjach umożliwiających dostosowanie go do specyficznych wymagań profesjonalnych użytkowników. Auto łączy także funkcjonalność pojazdu użytkowego z zaletami mobilnego biura oraz atrakcyjną stylistyką i komfortem na poziomie samochodu osobowego.
W 2015 roku duże sukcesy odnosił nie tylko Vivaro: Opel i Vauxhall sprzedały łącznie ponad 100 000 pojazdów użytkowych, co stanowi wzrost o 24 procent w porównaniu z rokiem 2014. Coraz większą popularnością cieszą się także Movano i Combo.