OPEL: 1115 KILOMETRÓW NOWYM GRANDLANDEM NA JEDNYM ZBIORNIKU PALIWA

Nowy Opel Grandland zwraca uwagę designem, technologiami, inteligentnymi rozwiązaniami, przestronnym wnętrzem oraz całkowicie zelektryfikowaną gamą układów napędowych.

Zdobywca prestiżowej „Złotej Kierownicy 2024” jest dostępny w wersji w pełni elektrycznej Grandland Electric, w wersji hybrydowej Grandland Hybrid z technologią 48 V oraz jako potężna hybryda Grandland Plug-in Hybrid. Zespół inżynierów pod kierownictwem Dirka Kaminskiego przetestował inteligentny napęd hybrydowy plug-in, uzyskując zaskakujące wyniki, które z pewnością docenią użytkownicy samochodów służbowych i kierowcy pokonujący długie dystanse.


Zobacz także:

FORD: ELEKTRYCZNE MODELE W NOWYM PROGRAMIE DOPŁAT„NaszEauto”
 

ROZMAITOŚCI


 

Wartości WLTP3 mówią same za siebie: zgodnie z oficjalnym cyklem testowym, nasz nowy Grandland Plug-in Hybrid oferuje łączny zasięg do 897 kilometrów, z czego do 87 kilometrów to zasięg wyłącznie elektryczny – powiedział Dirk Kaminski. Ale pomyśleliśmy sobie: sprawdźmy, ile to auto naprawdę potrafi. Nasz nowy flagowy SUV z pewnością przekroczy granicę 1 000 kilometrów z pełnym bakiem i po pełnym naładowaniu akumulatora. W końcu Grandland to w 100% model „made in Germany”, produkowany w ultranowoczesnej fabryce w Eisenach. Postanowiliśmy więc go przetestować – i to w warunkach znacznie trudniejszych niż przewidziane w oficjalnym cyklu testowym.

Od pełnego do pustego poziomu baku i akumulatora: 1115 kilometrów przejechanych w trudnych warunkach

Chociaż wartości WLTP są ustalane w temperaturze około 23°C, nowy Grandland Plug-in Hybrid wyruszył na test w wietrzny i deszczowy styczniowy poranek przy temperaturze 11°C. Do tego, jak przystało na porę roku, posiadał 19-calowe opony zimowe, zamiast opon letnich o niższym oporze toczenia oraz bogate wyposażenie wersji GS. Jedyne założenie testu brzmiało: „SUV ma pełny bak i w pełni naładowany akumulator 17,9 kWh. Teraz jeździmy, aż zbiornik paliwa i akumulator będą puste.

Hybryda plug-in pokonała typowe trasy podmiejskie, z których korzysta wielu użytkowników aut firmowych, przemieszczając się między regionem Ren-Men (okolice Rüsselsheim i Frankfurtu) a regionem Ren-Neckar. Trasy obejmowały odcinki autostradowe z płynnym ruchem, jazdę w korkach i godzinach szczytu, drogi krajowe oraz ruch miejski, w tym postoje na światłach. To był realistyczny test odzwierciedlający codzienne warunki i rzeczywiste potrzeby kierowców samochodów służbowych.

Wynik i dystans osiągnięty przez Grandlanda Plug-in Hybrid, który zapewnia moc systemową 143 kW (195 KM) i maksymalny moment obrotowy 350 niutonometrów, przekroczył oczekiwania zespołu Opel.

Przy średniej prędkości 80 km/h oraz wyjątkowo efektywnym średnim zużyciu paliwa wynoszącym 4,6 l/100 km, SUV pokonał łącznie 1 115 kilometrów na jednym tankowaniu i pełnym naładowaniu akumulatora. Trasa została podzielona na cztery etapy (z przerwami zgodnymi z przepisami dotyczącymi czasu jazdy).

Z tego dystansu ponad jedną trzecią – dokładnie 380 kilometrów – Grandland Plug-in Hybrid przejechał w trybie całkowicie elektrycznym, zatem bez lokalnej emisji jakichkolwiek spalin.

Fakt, że Grandland osiąga tak znakomite wyniki w takich warunkach – pod koniec testu temperatura spadła do zaledwie 4 stopni Celsjusza – po raz kolejny potwierdza, że stworzyliśmy samochód przełomowy pod każdym względem, z układem napędowym w pełni dostosowanym do codziennego użytkowania. Wysoce efektywny silnik spalinowy i silnik elektryczny współpracują w idealnej harmonii – powiedział Kaminski.

„Greenovation” à la Opel: SUV i koncepcja napędu przyjazne środowisku

Nowy Opel Grandland Plug-in Hybrid to idealny wybór zarówno na pokonywane w trybie w pełni elektrycznym trasy miejskie, jak i długodystansowe podróże służbowe czy rekreacyjne, bez obaw związanych z zasięgiem i przy wyjątkowej efektywności energetycznej. O podejściu Opla do „Greenovation” i zrównoważonego rozwoju świadczy nie tylko wykorzystanie materiałów z recyklingu i brak chromowanych elementów, ale także imponujące wyniki testów.

Grandland oferuje szereg innowacyjnych rozwiązań, które podnoszą komfort codziennych podróży i dłuższych tras. Są to między innymi ergonomiczne fotele z certyfikatem Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR), które zapewniają komfort i zdrową postawę podczas jazdy.

Z kolei technologie takie jak nieoślepiające światła Intelli-Lux HD, wyświetlacz przezierny Intelli-HUD czy podświetlany, półprzezroczysty Pixel Box sprawiają, że kierowcy Grandlanda są doskonale przygotowani na każdą trasę.

Na zakończenie testu pozostaje jedno pytanie: Jaki dystans byłby w stanie pokonać nowy Grandland Plug-in Hybrid w pełni zatankowany i na w pełni naładowanym akumulatorze w idealnych warunkach testowych – na przykład wczesnym latem? Wnioski, które wyciągnęliśmy jako zespół po przejechaniu 1 115 kilometrów, są jasne: w optymalnych warunkach z pewnością można by osiągnąć jeszcze więcej – powiedział Kaminski.