Plan wejścia na europejski rynek marki OPODA, który rozpoczął się 7 lat temu, wchodzi w swój ostatni etap.
OMODA, marka premium koncernu Chery, jest wynikiem pracy chińskich i europejskich inżynierów i projektantów, którzy uwzględnili wymagania klientów i warunki na naszym kontynencie. Auta są składane w Chinach, ale projektowane były we Frankfurcie. Pierwsze egzemplarze dotarły już do Hiszpanii i Włoch, a na początku przyszłego roku będą dostępne też w Polsce.
Zobacz także:
CUPRA: POKOLENIE “Z” WYZWANIEM DLA PRODUCENTÓW SAMOCHODÓW
Debiutancki model OMODA 5 od samego początku był projektowany z myślą o europejskich klientach. – Za projekt tego auta odpowiadał nasz dział R&D, który zajmuje się designem i inżynierią we Frankfurcie. Projektanci wzięli pod uwagę gusta klientów oraz warunki drogowe w Europie. Drogi są tu zdecydowanie bardziej kręte, a dozwolone prędkości wyższe, dlatego zdecydowaliśmy się zaprojektować auto poza Chinami, aby było one dobrze przystosowane do rynków i klientów zagranicznych – powiedział Peter Matkin, szef zespołu inżynierów marki OMODA.
Mimo że auto w całości jest składane w Chinach, to producent wykorzystuje również części europejskich producentów. Są to m.in. części przekładni produkowane przez niemiecką firmę ZF, a niektóre komponenty elektryczne dostarcza Bosch. Wiele z tych firm ma już swoje fabryki w Chinach, więc nie zakłóca to łańcucha dostaw, który jest kluczowy podczas składania auta i dostarczeniu go do klienta. Jest to niezwykle istotne, ponieważ celem marki OMODA jest dostarczenie auta klientowi w ciągu dwóch miesięcy od zamówienia.
Kiedy w Polsce?
Model OMODA 5 jest już dostępny m.in. w Australii, Turcji i Indonezji. Pierwsze modele dotarły również do Hiszpanii i Włoch. W 2024 roku samochód będzie dostępny w Polsce i aktualnie trwają prace nad budową sieci dealerskiej. Zakłada ona w początkowym etapie główne miasta w Polsce (m.in. Poznań, Gdańsk i Katowice), z pierwszym salonem w Warszawie. Na początku OMODA ma w planach otwarcie od 20 do 30 punktów sprzedaży, jednak docelowo ma być ich jeszcze więcej. Oczywiście dostępne będą również punkty serwisowe oraz gwarancja na zakupione w Polsce egzemplarze.
Początkowo do sprzedaży trafi OMODA 5 w wersji spalinowej wyposażona w silnik 1.6 TDGI o mocy 197 KM, automatyczną skrzynię biegów i napęd na przednią oś. Później pojawi się też wersja elektryczna auta oraz inne, większe modele pod marką JAECOO. Ich premierę przewidziano na drugą połowę przyszłego roku.