Stowarzyszenie Klara Power oficjalnie ogłasza rozpoczęcie prac nad nowym projektem. 16 października 2015 roku, dokładnie w szóste urodziny Klary na słynnej licytacji pojawi się Saab 900 NG Cabrio.
Odpowiedni egzemplarz został zakupiony przez stowarzyszenie we wrześniu tego roku. Ponad dwa miesiące trwała gruntowna weryfikacja samochodu, planowanie i określenie zakresu prac.
Zobacz także:
Dotychczasowe aukcje Saaba 9-5, Saaba 900 Coupe, Saaba 900 Cabrio, Saaba 9000 i Saaba 99 Turbo przyniosły już ponad 150 000 złotych, które przeznaczono na walkę z chorobą Klary – wrodzoną sztywnością stawów – artrogrypozą.
– Klara Power nawiązuje do jednego z najbardziej rozpoznawalnych i komfortowych kabrioletów marki. Po surowym i twardym 99 Turbo, przyszedł czas powrotu do prawdziwej esencji Saaba. Zakres prac jest bardzo ambitny i jak zwykle wszyscy fascynaci motoryzacji mogą liczyć nie tylko na całkowite odświeżenie pojazdu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, ale również zwiększenie potencjału jednostki napędowej. ODYN oprócz oczywistych zalet każdego kabrioleta, będzie dysponował mocą zapewniającą bezpieczeństwo przy podstawowych manewrach takich jak wyprzedzanie oraz usportowionym zawieszeniem pozwalającym płynnie pokonywać nawet najbardziej wymagające wiraże – mówi Krzysztof Cieniuch, Prezes Stowarzyszenia Klara Power.
Model 900 NG Cabrio to samochód, który już w trakcie swojej premiery musiał zmierzyć się z absolutną legendą – Saabem 900 Cabrio pierwszej generacji. W tym modelu projektanci po raz pierwszy zdecydowali się odejść od znanej i lubianej kanciastej formy Krokodyla, chociaż charakter i duch 900 wciąż był silnie widoczny i odczuwalny. 900 NG została dobrze przyjęta i dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technicznym i niezniszczalnej jednostce napędowej – która oprócz ogromnego potencjału jaki odkryli w niej tunerzy, z godnością znosiła przebiegi nawet 500 000 bez remontu – na stałe wpisała się w historię Saaba.
Planowana specyfikacja i założenia projektu Odyn przedstawiają się imponująco. Z racji uznanej trwałości, podatności na modyfikacje i większe moce w Odynie pozostanie dwulitrowy silnik B204 – turbodoładowana, elastyczna jednostka z pancernym blokiem. Aby sprostać założeniom osiągnięcia blisko 400 koni mechanicznych, przy momencie obrotowym 500 Nm w Odynie zagości turbosprężarka Garrett GT2871R.
O podawanie odpowiedniej ilości paliwa zadbają pompa Bosch 044 i wtryski 620cc oryginalnie dedykowane dla pojazdów marki Porsche. Kilkanaście dodatkowych koni mechanicznych i fantastyczny rasowy dźwięk wniesie kompletny układ wydechowy 3 calowy wykonany przez Speedparts. Aby zapewnić Saabowi odpowiednią temperaturę pracy pojawi się nowa chłodnica i naprawdę duży intercooler FMIC o wymiarach 550x 230x 65 mm. O odpowiednie przeniesienie szalonej mocy na układ jezdny zadba wzmocniona maglownica.
Precyzyjne prowadzenie umożliwią uznane amortyzatory Bilstein B6 i sprężyny Vogtland – 30mm.
Proporcjonalnie do ponadprzeciętnych możliwości akceleracji Odyn otrzyma również wzmocnione hamulce – z przodu i z tyłu zostaną zamontowane tarcze hamulcowe Black Diamond Combi o średnicy odpowiednio 330 i 300 mm. Układ hamulcowy uzupełnią również klocki Galfer Sport FDT1055. Wewnątrz pojawi się jedyna słuszna, oryginalna, odnowiona skórzana tapicerka. Odyn otrzyma również pakiet ospojlerowania Viggen, aby nikt nie mógł przejść obok niego obojętnie.
W projekcie wezmą udział sprawdzeni w poprzednich inicjatywach partnerzy: FMIC.pl, WRCS.pl, brakes.pl, Coobcio Garage, Fenixmotors i turbolaab. Wciąż poszukiwani są nowi partnerzy – którzy będą mogli dostarczyć odpowiednie opony i pomóc w regeneracji i odświeżeniu felg.
Fot.: Klara Power