Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych New York International Auto Show swoja premierę będzie miał nowy Mercedes- AMG CLA 35 4MATIC. Czterodrzwiowe coupé dzieli progresywną technikę z A 35, ale jest jeszcze odważniejszy.
Zużywa w cyklu łączonym 7,2- 7,3 l/100 km paliwa, a emisja CO2 w cyklu łączonym to 164-167 g/km. 2-litrowy silnik R4 turbo generuje moc 225 kW (306 KM) i wysoki moment obrotowy, który trafia do czterech kół obu osi za pośrednictwem 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej.
Zobacz także:
Sportowe osiągi (przyspieszenie od 0-100 km/h w 4,9 sek.) łączą się z szeroką rozpiętością wrażeń z jazdy – od zdecydowanie sportowych aż po komfort idealny na długie trasy.
Design jest jednym z głównych powodów zakupu CLA Coupé. Właśnie dlatego projektanci AMG zachowali jego podstawową formę, z szerokimi nadkolami i smukłą, sportową „talią”. Dla kontrastu, nowa osłona chłodnicy z podwójną listwą i przedni zderzak AMG z prowadnicami powietrza to już typowe znaki rozpoznawcze CLA 35 4MATIC.
Z boku uwagę zwracają aerodynamicznie zoptymalizowane 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów (opcjonalnie: 19-calowe) i mocno zaakcentowane panele progowe. Z tyłu dominują zderzak z nową nakładką w kształcie dyfuzora, subtelny spojler pokrywy bagażnika oraz dwie okrągłe końcówki układu wydechowego. Dwuczęściowe, smukłe tylne światła i tablica rejestracyjna umieszczona na zderzaku sprawiają, że tylny pas CLA wygląda na wyjątkowo szeroki.
Sportowe wnętrze
Za bezramkowymi drzwiami kryje się nowoczesne wnętrze, w którym jakość i elegancja spotykają się z cyfrowymi elementami obsługi. Na życzenie dostępne jest nastrojowe oświetlenie w 64 kolorach do wyboru. Fotele pokrywa tapicerka z syntetycznej skóry Artico i mikrofibry Dinamica w kolorze czarnym, wzbogacona o kontrastowe, czerwone przeszycia. Czerwone są także pasy bezpieczeństwa (na życzenie dostępna jest również konfiguracja czarno- szara).
Interfejs systemu MBUX ma innowacyjną koncepcję obsługi i wyświetlania informacji. Dwa wyświetlacze ukryte pod jedną wspólną taflą szkła wizualnie podkreślają poziomą orientację wnętrza. Opcjonalny asystent wnętrza pozwala bezdotykowo obsługiwać wybrane funkcje z zakresu multimediów oraz komfortu. Rozpoznaje on określone ruchy rąk kierowcy i pasażera z przodu.
Wzmocnione nadwozie
Dodatkowe zabiegi usztywniające przednią partię nadwozia zapewniają „bazę” dla uzyskania precyzyjnych reakcji na zmianę kierunku jazdy oraz stabilności w zakresie zbieżności i pochylenia kół – nawet przy wysokich prędkościach. Sztywność skrętną i odporność na zginanie zwiększa tu panel usztywniający w postaci aluminiowej płyty przykręcanej pod silnikiem. W przedniej części podwozia zastosowano dwa ukośne wzmocnienia (rozpórki).
Nowy 4-cylindrowy silnik 2.0 turbo
Dwulitrowa, turbodoładowana jednostka bazuje na silniku M 260 stosowanym w nowej Klasie A. Odznacza się żywiołową reakcją na ruchy pedału gazu, wysokim maksymalnym momentem obrotowym (400 Nm od 3000 obr./min.) i brzmieniem charakterystycznym dla AMG. Skrzynia korbowa w postaci odlewu z wysokowytrzymałego, lekkiego aluminium ogranicza masę własną samochodu i poprawia jego balans. Układ doładowania korzysta z turbosprężarki typu twin- scroll.
Dwusprzęgłowa skrzynia AMG Speedshift DCT 7G sprawia, że zmiana biegów odbywa się błyskawicznie, a dobór przełożeń pozwala uzyskiwać spontaniczne przyspieszenia w całym zakresie prędkości. Standardowa funkcja Race- Start zapewnia maksymalne przyspieszenie przy ruszaniu i dostarcza wyjątkowo emocjonujących wrażeń z jazdy.
Aktywny napęd na cztery koła
Seryjnie montowany w CLA 35 4MATIC aktywny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC łączy najlepszą możliwą trakcję z frajdą z jazdy. Podział momentu obrotowego między osiami jest regulowany płynnie zależnie od warunków jazdy, a jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50. Za transfer momentu obrotowego do tylnych kół odpowiada elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe.
Wysokowydajny układ hamulcowy
Wysokowydajny układ hamulcowy pozwala na błyskawiczne wytracanie prędkości i jest odporny na przegrzanie. Jego wymiary odpowiadają sprawdzonym elementom stosowanym w A 45 4MATIC. Przednią oś zaopatrzono w nowe czterotłoczkowe stałe zaciski typu monoblok oraz 350-milimetrowe tarcze, a tylną – w jednotłoczkowe zaciski przesuwne oraz tarcze o średnicy 330 mm
Aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać spadkom skuteczności przy wielokrotnych hamowaniach – nawet w ekstremalnych warunkach, tarcze są wewnętrznie wentylowane i perforowane.
Światowa premiera i rynkowy debiut
Nowy Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC będzie świętował swoją światową premierę podczas salonu samochodowego NYIAS 16 kwietnia. Sprzedaż modelu rozpocznie się 29 kwietnia, a jego wprowadzenie na rynek w Europie Zachodniej nastąpi w sierpniu 2019 r.