NOWY JORK 2019: MERCEDES GLS CZYLI KLASA S WŚRÓD SUV-ÓW

merc-gl_1

Podczas zakończoinego salonu samochodowego New York International Auto Show swoją premierę miał nowy Mercedes- Benz GLS. To największy i najbardziej luksusowy SUV spod znaku trójramiennej gwiazdy.

W stosunku do poprzednika oferuje jeszcze więcej przestrzeni, większy komfort i więcej luksusu.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

NOWY JORK 2019


 

Wymiary (długość 5 207 mm dł., szerokość 1 956) oraz wydłużenie rozstawu osi o 60 mm (do 3 135 mm) pozwoliło dodatkowo zwiększyć przestronność wnętrza, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń (miejsce na nogi: +87 mm).

merc-gl_2

Trzy rzędy w pełni elektrycznie regulowanych foteli zapewniają wszystkim podróżującym pełną wygodę. Siedzenia w trzecim rzędzie można schować w podłodze, a te w środkowym złożyć, zwiększając w ten sposób pojemność bagażnika (maksymalna – 2 400 litrów). Po raz pierwszy GLS jest dostępny w wersji 6-miejscowej, z dwoma luksusowymi fotelami w środkowym rzędzie.

Swoją światową premierę w odmianie GLS 580 4MATIC (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 9,8-10,0 l/100 km; emisja CO2 w cyklu łączonym: 224-229 g/km; dane wstępne) świętował zelektryfikowany silnik V8 z układem EQ Boost, czyli instalacją elektryczną 48 V ze zintegrowanym rozruszniko- alternatorem.

Aktywne, inteligentne zawieszenie E-Active Body Control bazujące na instalacji 48 V to obecnie jedyny układ na rynku, który pozwala na osobne sterowanie sił ugięcia i tłumienia dla każdego koła. Tym samym może przeciwdziałać nie tylko przechyłom, ale także „nurkowaniu” i „przysiadaniu”.

merc-gl_3

W połączeniu z funkcjami skanowania drogi Road Sueface Scan i pochylania w zakrętach Curve zapewnia wyjątkowy komfort jazdy, zwinne prowadzenie i wysokie kompetencje podczas jazdy w wymagającym terenie.

Podobnie jak GLE, najnowszy GLS oferuje najnowszą generację systemów wspomagania. Nowy napęd na obie osie 4MATIC zapewnia zwinność na drodze i duże możliwości na nieutwardzonych szlakach. Wartość współczynnika oporu powietrza Cd wynosi 0,32. Ponadto model oferuje nową funkcję myjni (Carwash), która umożliwia przygotowanie auta do wjazdu na myjnię za naciśnięciem przycisku.

merc-gl_4

Najważniejsze cechy nowego modelu:

– standardowo montowane matrycowe reflektory Multibeam LED – jasność świateł drogowych nie spada poniżej wartości odniesienia 1 luksa na dystansie ponad 650 m;
– system rozrywki MBUX dla tylnych siedzeń: dwa 11,6-calowe ekrany dotykowe;
Pakiet komfortu z tyłu Plus: osobny tablet do sterowania wszystkimi funkcjami komfortu i rozrywki MBUX z tylnych siedzeń;
elektrycznie regulowane fotele w standardzie, funkcja Easy- Entry, która ułatwia wsiadanie i wysiadanie z trzeciego rzędu siedzeń;
– łatwe składanie wszystkich tylnych siedzeń;
– do wyboru: trzyosobowa kanapa albo dwa luksusowe, indywidualne fotele z podłokietnikami w drugim rzędzie;
– dwa siedzenia w trzecim rzędzie (dla osób o wzroście do 1,94 m), z funkcją podgrzewania i osobnymi portami USB do ładowania urządzeń przenośnych;
pięciostrefowa klimatyzacja automatyczna.

merc-gl_5

Silniki

Mocne 6- i 8-cylindrowe jednostki zapewniają moc. W wariancie GLS 580 4MATIC debiutuje nowy, zelektryfikowany silnik benzynowy V8 z 48-woltową instalacją elektryczną i zintegrowanym rozruszniko- alternatorem. Jednostka osiąga moc 360 kW (489 KM) i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a system EQ Boost krótkotrwale generuje dodatkowe 250 Nm momentu obrotowego i 16 kW (22 KM).

Zintegrowany rozruszniko- alternator (ISG) odpowiada za realizację hybrydowych funkcji napędu, takich jak „doładowanie” podczas przyspieszania lub rekuperacja energii, a jednocześnie pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa w stopniu zarezerwowanym wcześniej dla techniki hybrydowej wysokiego napięcia.

Obie wysokoprężne wersje GLS napędza 6-cylindrowy silnik rzędowy OM 656. Pierwsza z nich to GLS 350 d 4MATIC o mocy 210 kW (286 KM) i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 7,6-7,9 l/100 km; emisja: 200-208 g/km).

merc-gl_6

Druga – GLS 400 d 4MATIC – rozwija 243 kW (330 KM) i 700 Nm (7,6-7,9 l/100 km; 201-208 g/km). Oba warianty są już zgodne ze standardem Euro 6d ), który nie wejdzie w życie przed 1 stycznia 2020 r. dla nowych modeli i rok później dla wszystkich pojazdów.

Napęd na cztery koła

We wszystkich wariantach nowego GLS-a za przekazywanie siły napędowej odpowiada 9-stopniowa skrzynia automatyczna 9G-Tronic. Standardem jest także skrzynia rozdzielcza z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym.

Nowością jest opcjonalnie dostępna skrzynia rozdzielcza skonfigurowana specjalnie dla lepszej charakterystyki off-roadowej. Poza sprzęgłem wielotarczowym z funkcją momentu obrotowego na żądanie wyposażono ją w przekładnię redukcyjną do jazdy w terenie.

merc-gl_7

Nowy pojazd seryjnie otrzymuje udoskonalone zawieszenie pneumatyczne Airmatic z adaptacyjnym systemem tłumienia Adaptive Damping System Plus. Korzystając z zaawansowanych systemów czujników i algorytmów, w czasie rzeczywistym dopasowuje ono charakterystykę resorowania do warunków i sytuacji na drodze.

Gotowy do czyszczenia

Jednym z nowych, standardowych elementów wyposażenia GLS-a jest funkcja przygotowania do wizyty na myjni (Carwash) – przydatna zwłaszcza w przypadku tak dużego pojazdu. Po pierwsze, po wciśnięciu odpowiedniego przycisku zawieszenie podnosi się do najwyższej pozycji. Za sprawą geometrii osi zmniejsza to rozstaw kół i ułatwia nie tylko wjazd do myjni, ale także usunięcie brudu pozostałego w nadkolach.

merc-gl_8

Funkcja obejmuje również złożenie lusterek bocznych oraz zamknięcie bocznych okien i przesuwnego dachu. Ponadto „usypia” czujnik deszczu, przełącza klimatyzację na tryb recyrkulacji powietrza i dla ułatwienia wjazdu, po 8 s aktywuje widok z przedniej kamery. Gdy kierowca wyjedzie z myjni i przekroczy prędkość 20 km/h, funkcja zostaje automatycznie wyłączona.

Nowy Mercedes-Benz GLS został zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych NYIAS. W salonach dealerskich w USA i Europie Zachodniej pojawi się przed końcem roku. Model jest produkowany w fabryce w Tuscaloosa (Alabama/USA).