Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych New York International Auto Show Kia Motors America ogłosiła, że powstanie wersja limitowana pierwszego Gran Turismo w historii koreańskiej marki – Stinger GTS.
Plan zakłada wyprodukowanie jedynie 800 egzemplarzy. Nowy samochód bazuje na topowej odmianie GT, napędzanej przez 3,3-litrowy silnik V6 twin turbo o mocy 365 KM.
Zobacz także:
Auto będzie oferowane, do wyboru, z napędem na tylne lub na cztery koła.
Cechy charakterystyczne:
– pomarańczowy kolor nadwozia z zewnątrz oraz elementy wykonane z włókna węglowego;
– wersja z napędem na cztery koła jest wyposażona w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu przy tylnej osi;
– dodatkowy tryb jazdy „drift” przekazuje do 100 proc. momentu obrotowego do kół tylnej osi i dezaktywuje automatyczną zmianę biegu na wyższy.
W ekspresowym tempie Stinger nie tylko zasłużył na miano konkurenta samochodów sportowych „made in Germany”, ale również zapracował na poprawę wizerunku marki Kia.
– Stinger ma znacznie większy potencjał niż wiele osób przypuszcza. To auto stać na dużo więcej, jeśli chodzi o osiągi, precyzję prowadzenia i przyjemność z jazdy niż prezentuje Stinger GT. Jeszcze wyższy poziom doznań zapewnia Stinger GTS wyposażony w nowy system napędu na cztery koła D-AWD – mówi Albert Biermann, szef działu badawczo- rozwojowego.
System D-AWD działa tak, aby jednocześnie zapewnić Stingerowi GTS maksymalną trakcję i ułatwić kierowcy jazdę poślizgiem, jak w wypadku tylnonapędowego Stingera GT.
Seryjne wyposażenie Stingera GTS obejmuje między innymi:
• tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który został zaprojektowany tak, aby zwiększyć trakcję i równomiernie rozdzielić moment obrotowy między tylne koła, gdy nastąpi poślizg jednego z nich;
• system wyboru trybu jazdy z programami, które mają wpływ na zmianę podziału momentu obrotowego między koła przedniej i tylnej osi (tryb „komfort” – 60 proc.momentu obrotowego trafia do kół tylnej osi, tryb „sport” – 80 proc. momentu obrotowego jest dostarczane do tylnych kół, tryb „drift” – do 100 proc. momentu obrotowego może zostać skierowane do kół tylnej osi, w tym trybie skrzynia biegów automatycznie nie zmienia przełożeń na wyższe po osiągnięciu przez silnik maksymalnych obrotów).
Niezależnie od rodzaju układu przeniesienia napędu Stinger GTS jest napędzany 3,3-litrowym silnikiem V6 twin turbo o mocy 365 KM, który współpracuje z 8-stopniową przekładnią automatyczną.
Z zewnątrz Stinger GTS wyróżnia się pomarańczowym kolorem nadwozia zarezerwowanym wyłącznie dla tej wersji oraz licznymi elementami wykonanymi z włókna węglowego, między innymi osłoną chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa i obudowami lusterek. Na pokrywie bagażnika znajdują się logo GTS i centralnie umieszczony napis Stinger. Kierownica i centralny podłokietnik są pokryte Alcantarą, podsufitkę wykonano z zamszu.
Produkcja 800 egzemplarzy pokazywanego na targach motoryzacyjnych NYIAS Stingera w limitowanej serii GTS ruszy wiosną. Wszystkie egzemplarze trafią prawdopodobnie na rynek amerykański.
Od czasu wprowadzenia Stingera do sprzedaży Kia Motors tylko w Polsce zebrała na ten model ponad 1000 zamówień. Połowa sprzedaży sportowego fastbacka przypada na wersję 245-konną wyposażoną w silnik 2,0 T-GDI i napęd na tylne koła.
Odmiana Stingera z najmocniejszą, 366-konną wersją GT wyposażoną w silnik 3,3 l V6 twin- turbo i w napęd na cztery koła stanowi w Polsce 47 proc. sprzedaży, natomiast 3 proc. klientów zdecydowało się na zakup samochodu napędzanego silnikiem wysokoprężnym 2,2 CRDi o mocy 200 KM.
Do najczęściej wybieranych kolorów nadwozia należą czerwony (30 proc.), biały perłowy (22 proc.), ciemny szary (14 proc.), niebieski (13 proc.) i czarny (7 proc.).