Światowa premiera Audi R8 LMS w wersji GT4 odbyła się tuż przed rozpoczęciem salonu samochodowego New York International Auto Show, ale samochód obejrzeć można było dopiero podczas samych targów motoryzacyjnych.
Program przeznaczony dla zewnętrznych klientów Audi Sport GmbH rośnie w szybkim tempie. Począwszy od roku 2009, Audi oferuje swym klientom samochód wyścigowy Audi R8 LMS GT3.
Zobacz także:
W 2015 roku pojawiła się jego druga generacja, a w 2016 do oferty weszło Audi RS 3 LMS kategorii TCR. Teraz, gama modelowa Audi Sport zostaje ponownie poszerzona.
Audi R8 LMS GT4 to pojazd wyścigowy, bazujący jednak na samochodzie produkcji seryjnej. Ma wysoką moc, wysoki poziom bezpieczeństwa, a jego bezpośrednią bazą jest dopuszczone do ruchu po drogach publicznych R8 Coupé V10. Jednocześnie jest to samochód ekonomiczny, zarówno pod względem kosztów zakupu, jak i kosztów eksploatacji.
To pojazd wyścigowy dla amatorów, w pełni odpowiadający wymogom regulaminu klasy GT4, nawiązujący do wielkiej tradycji samochodów wyścigowych, podobnie jak seryjne auta sportowe były ponad pół wieku temu popularną bazę dla wyścigów GT na całym świecie.
Audi R8 LMS GT4 będzie można podziwiać po raz pierwszy na torze podczas 24-godzinnego wyścigu na Nürburgring rozgrywanego w dniach od 25 do 28 maja tego roku. Proponując klientom to właśnie auto, Audi zaznacza swą obecność w kolejnej, rozwijającej się kategorii międzynarodowego sportu wyścigowego.
Klasa GT4, której korzenie wywodzą się z Europy, począwszy od roku 2017 konsekwentnie rośnie w siłę na całym świecie, a wyścigi tej klasy odbywają się dziś w Ameryce, Azji, Australii i w Europie.
– Na całym świecie funkcjonuje już 13 serii wyścigowych, w których udział brać mogą modele GT4. Audi Sport GmbH, to jeden z czołowych producentów pojazdów sportowych kategorii GT3 i TCR. Teraz, w bardzo odpowiednim momencie, stawiamy na klasę GT4. Te szybko – z punktu widzenia biznesowego – rozwijające się kategorie oraz wspólne geny pojazdów wyścigowych i samochodów produkowanych seryjnie, podkreślają nasze ambicje stania się globalnym graczem w lidze aut o największej mocy – mówi Stephan Winkelmann, szef Audi Sport GmbH.
Pokazywane na salonie NYIAS Audi R8 LMS GT4 ma ponad 60 procent podzespołów wspólnych z dopuszczonym do ruchu po drogach publicznych Audi R8 Coupé. Jest również w tym samym miejscu produkowane: w Böllinger Höfen. Stąd nabywcy tego pojazdu korzystać mogą z efektów synergii przenoszących się bezpośrednio na cenę auta i na koszty jego eksploatacji.
Zanim samochód poddany zostanie homologacji i zanim zostanie złożony wniosek o dopuszczenie go do wyścigów, Audi Sport przez cały sezon 2017 będzie udoskonalać ten model GT4 o maksymalnej mocy silnika nawet 364 kW / 495 KM (w zależności od sposobu pomiaru). Zespół pod kierownictwem Chrisa Reinke, szefa Audi Sport customer racing, przygotuje produkcję tego wyścigowego samochodu w drugiej połowie tego roku.
W konsekwencji, pierwsi klienci będą odbierać swoje nowe Audi R8 LMS GT4 już pod koniec roku.
Audi Sport, w trakcie eksploatacji modelu R8 LMS GT4, korzystać będzie z dobrze rozbudowanej sieci serwisów, logistyki części zamiennych i fachowego doradztwa na całym świecie. Audi Sport customer racing stworzyło tę infrastrukturę na czterech kontynentach jeszcze dla projektu GT3 i wykorzystuje ją dla Audi RS 3 LMS oraz dla serii GT4.