Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym New York International Auto Show Nissan zaprezentował nowego GT‑R z roku modelowego 2017. Samochód zwraca uwagę nowym, wzbudzającym emocje wyglądem nadwozia i wnętrza.
Posiada też jeszcze lepsze osiągi oraz liczne nowe rozwiązania. W porównaniu z modelem zaprezentowanym po raz pierwszy w 2007 roku zmiany są znaczące.
Zobacz także:
Przód nadwozia nowego GT‑R został kompleksowo przebudowany. Nowa krata wlotu powietrza z motywem litery V w kolorze matowego chromu to jeden z charakterystycznych elementów najnowszej stylistyki Nissana. Została ona powiększona w celu zapewnienia lepszego chłodzenia silnika oraz zyskała nowy wzór siatki. Nowa pokrywa silnika, płynnie łącząca się z grillem, została solidnie wzmocniona. Odświeżony przedni spojler oraz zderzaki z nowymi elementami wykończeniowymi przy reflektorach nadają nowemu GT‑R rasowy, sportowy wygląd, zapewniając mu przy tym dużą siłę dociskającą.
Charakterystyczny dla modelu GT-R opływowy kształt bocznej linii nadwozia został zachowany, a jednocześnie boczne spojlery wysunięto na zewnątrz, aby poprawić przepływ powietrza. Gruntowną modernizację przeszedł również tył samochodu. Cztery pierścienie tylnych lamp wciąż stanowią znak rozpoznawczy GT‑R. Pojawiły się dodatkowe wloty powietrza z każdej strony samochodu, obok podwójnych końcówek układu wydechowego. Tył samochodu został optycznie poszerzony i zyskał jeszcze bardziej agresywny wygląd. Poprawiła się również aerodynamika pojazdu.
Ekskluzywne wnętrze pasuje do wyczynowych osiągów. Cała deska rozdzielcza oraz zestaw wskaźników są nowe, a szwy łączące skórzane pokrycie tych elementów wykonano z artystyczną precyzją, zgodną z japońską tradycją rzemieślniczą Takumi. Kierowca i pasażer na przednim siedzeniu mają przed sobą harmonijną linię deski rozdzielczej, zaś linia biegnąca od zestawu wskaźników do konsoli środkowej wyznacza granicę strefy ściśle podporządkowanej potrzebom kierowcy.
Środkowa część deski rozdzielczej została zmodernizowana i uproszczona. Liczbę przełączników zredukowano z 27 w poprzednim modelu do 11 w GT‑R. Duży, 8‑calowy ekran dotykowy wyświetla ikony ułatwiające obsługę poszczególnych funkcji. Nowy panel sterowania z wyświetlaczem umieszczono w wykonanej z włókna węglowego konsoli środkowej. Zamontowane przy na nowo zaprojektowanej kierownicy manetki pozwalają kierowcy łatwo zmieniać biegi bez odrywania rąk od koła kierowniczego.
Silnik GT‑R – 24‑zaworowa jednostka V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem – rozwija moc 570 KM przy 6800 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 633 Nm. Każdy egzemplarz silnika jest montowany ręcznie. Dzięki zwiększonej mocy auto posiada znakomitą elastyczność w średnim i wysokim zakresie prędkości obrotowej (od 3200 obr./min. wzwyż).
Silnikowi towarzyszy starannie dopracowana, płynniej działająca i cichsza niż dotychczas dwusprzęgłowa, 6‑biegowa przekładnia. Poprawiono nawet kultowe brzmienie jednostki napędowej GT‑R. Rezonans nowych tytanowych tłumików oraz system akustyczny Active Sound Enhancement (ASE) zapewniają wrażenia w trakcie przyspieszania.
Sztywniejsze nadwozie i nowe zawieszenie zapewniają jeszcze lepszą stabilność przy gwałtownych zmianach przeciążenia bocznego oraz szybkiego pokonywania łuków drogi. Za doskonałą przyczepność odpowiadają 20‑calowe opony na nowych, wykańczanych maszynowo felgach z kutego aluminium z ramionami w kształcie litery Y. Mimo poprawy osiągów GT‑R z 2017 roku jest komfortowym pojazdem.
Uzupełnieniem charakteru modelu 2017 są nowe kolory nadwozia i wnętrza. Paletę kolorów nadwozia uzupełniono o wielowarstwowy lakier Blaze Metallic, natomiast wnętrze Premium Edition jest oferowane z wykończeniem z półanilinowej skóry w czterech opcjach: dostępnych już wcześniej Black/ Amber Red i Black/ Ivory oraz nowych Black/ Rakuda i Samurai Black.
Prezentowany na targach motoryzacyjnych NYIAS w Nowym Jorku Nissan będzie dostępny w sprzedaży od lata bieżącego roku.