Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego New York International Auto Show 2015, Citroen C4 CACTUS otrzymał nagrodę „2015 World Car Design of the Year”.
Nagroda ta jest przyznawana przez jury „World Car Of The Year” modelom, które w danym roku najbardziej wyróżniły się designem, łamiąc ustalone kanony swoim śmiałym i innowacyjnym stylem.
Zobacz także:
Podczas gali przyznanych został pięć wyróżnień najlepszym samochodom ubiegłego roku (w 5 kategoriach). Obok trzech modeli Mercedesów oraz elektrycznego BMW na podium stanął Citroen!
Dzięki przyjętym założeniom stylistycznym oraz budzącemu pozytywne emocje wyglądowi oraz stylowemu, a jednocześnie funkcjonalnemu designowi, C4 Cactus zdobył większość głosów. Ta międzynarodowa nagroda stanowi wyraz uznania dla kreatywnej i śmiałej stylistyki marki.
Citroën C4 Cactus stanowi prawdziwą alternatywę dla klasycznych hatchbacków, to samochód o pełnej optymizmu osobowości i swobodnym stylu. Jego stylistyka opiera się na gładkich płaszczyznach, podkreślonych wyrazistymi akcentami, z których każdy pełni określoną funkcję, takimi jak Airbump czy charakterystyczny dla tego modelu układ świateł.
C4 Cactus wpisuje się na prestiżową listę zwycięzców, na której w ostatnich latach znalazły się takie auta jak: BMW i3, Jaguar F-Type, Range Rover Evoque czy Aston Martin Rapid. 11 lat temu, w 2006 roku tytuł zdobył dla marki model C4 Coupé. Ponadto Citroen czterokrotnie znalazł się w grupie finalistów.
Zdaniem Lindy Jackson, Dyrektora Generalnego Citroen „ten prestiżowy tytuł stanowi wyraz uznania dla śmiałości i kreatywności naszej Marki. Citroen C4 CACTUS nie przypomina żadnego innego auta właśnie dlatego, że design naszych samochodów jest oryginalny i niepowtarzalny. Pozwala dzięki temu oddać prawdziwą tożsamość naszej marki. Właśnie tego oczekują klienci marki CITROËN i właśnie to decyduje o naszych sukcesach od ponad 95 lat! Z pewnością jeszcze nie raz zaskoczymy naszych klientów!”
Ta bardzo ważna nagroda wręczona na targach motoryzacyjnych NYIAS dla modelu Citroen C4 Cactus stanowi kolejną pozycję wśród 30 międzynarodowych nagród przyznanych modelowi od dnia jego wprowadzenia na rynek. W Polsce wygrało plebiscyt na „The Best Car 2014” (Najlepszy Design), „Samochód Dziewczyny Playboya 2015” czy „Design Roku 2014”
W Europie zamówiło model już ponad 60 000 klientów.