Podczas Salonu Samochodowego New York International Auto Show 2014 Subaru zaprezentowało piątą generację modelu Outback w specyfikacji na rynek amerykański.
Nowy Outback to odsłona modelu, którego produkcja rozpoczęła się w 1995 roku. Głównym zamysłem wprowadzenia klasy typu crossover była próba połączenia wszystkich zalet klasycznych samochodów osobowych z walorami dzielności terenowej i większym prześwitem klasy SUV.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
NOWY JORK 2014
Nowy Outback będzie wyposażony w stały napęd na cztery koła AWD oraz w system X-MODE który swoją premierę miał w modelu Forester. Jest to tryb sterowania układem jezdnym i napędowym, opracowany by zwiększyć możliwości terenowe w najgorszych warunkach drogowych. Ingeruje on w sterowanie silnika, bezstopniowej skrzyni biegów Lineartronic, AWD, VDC i innych systemów. Jednym z elementów jest kontrola prędkości zjazdu (HDC), dzięki której samochód może samoczynnie utrzymywać zadaną prędkość podczas zjeżdżania ze wzniesienia.
Subaru Outback na rynek amerykański będzie dostępny wyłącznie z silnikami benzynowymi. Pierwszy to 2.5 litrowa, czterocylindrowa jednostka DOHC typu boxer o mocy 175 KM i 236 Nm momentu obrotowego. Druga to również boxer ale o pojemności 3.6 litra, 6 cylindrach i mocy 256 KM oraz 333 Nm momentu obrotowego. Oba silniki będą współpracowały z automatyczną skrzynią biegów Lineartronic. Należy się spodziewać, że kiedy auto trafi na rynek polski będzie dostępne w wersji benzynowej 2.0 i doładowanej 2.0 turbo oraz z wysokoprężnym silnikiem boxer diesel.
Outback będzie wyposażony w wielofunkcyjną, trójramienną kierownicę, niebieskie podświetlenie zegarów oraz duży kolorowy wyświetlacz LCD w konsoli środkowej z dotykowym panelem za pomocą którego można sterować ustawieniami audio i nawigacji.