NOWY FUSO CANTER: BARDZIEJ OSZCZĘDNY I FUNKCJONALNY

Jako pierwszy producent, Fuso wprowadza na rynek ciężarówkę wyposażona w automatyczną przekładnię dwusprzęgłową. Wraz z wydłużonymi okresami międzyprzeglądowymi, zwiększoną ładownością oraz przeprojektowanym podwoziem – teraz łatwiejszym w zabudowie – Fuso Canter okazuje się jeszcze bardziej funkcjonalny.

Wariant 3,5-tonowy dysponuje obecnie niezależnym zawieszeniem przedniej osi i opcjonalnym systemem kontroli stabilności (ESP, wersje 6S i 7C). Kabina kierowcy, zmodernizowana zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, zapewnia jeszcze większy komfort pracy. Produkcja seryjna nowego Cantera przeznaczonego na rynek europejski ruszy w portugalskiej fabryce w Tramagal we wrześniu br.


Zobacz także:
INNE SAMOCHODY UŻYTKOWE




Zautomatyzowana przekładnia dwusprzęgłowa

6-stopniowa automatyczna przekładnia dwusprzęgłowa to jedna z innowacji nowego Fuso Cantera. Jej konstrukcja – doceniona już w autach osobowych – sprzyja ograniczeniu zapotrzebowania na paliwo i zwiększa wygodę prowadzenia. Poszczególne przełożenia załączane są natychmiast i bez strat w dostawie siły napędowej, znanych z klasycznych skrzyń automatycznych z konwerterem.

W razie potrzeby kierowca może samodzielnie zmieniać biegi. Dwusprzęgłowa przekładnia Duonic® dostępna jest na życzenie zamiast standardowej, 5-biegowej skrzyni mechanicznej.

Funkcja start/stop

Fuso Cantera napędza sprawdzony, 4-cylindrowy turbodiesel o pojemności 3 litrów, spełniający normę emisji spalin Euro V. Występuje on w trzech wersjach mocy: 96 kW (130 KM), 110 kW (150 KM) lub 129 kW (175 KM). Teraz dostępny jest również z funkcją start/stop (zarówno w odmianach ze skrzynią mechaniczną, jak i zautomatyzowaną). Podczas jazdy na krótkich dystansach spada ono nawet o 3 proc. Efektywność Cantera poprawiają także wydłużone z 30 do 40 tys. km okresy międzyprzeglądowe.

Niezależne zawieszenie przedniej osi

Nowy Fuso Canter prowadzi się jeszcze łatwiej i bezpiecznej dzięki niezależnemu zawieszeniu przedniej osi (wersja 3,5-tonowa). Wszystkie Cantery zostały ponadto wyposażone w elektroniczny system hamulcowy. Dwie najcięższe odmiany oferowane są z kolei z opcjonalnym systemem kontroli stabilności (ESP). Lista opcji zawiera również montowane na życzenie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera.

Funkcjonalny kokpit

Za drzwiami zamontowanej nad silnikiem kabiny czeka odświeżona deska rozdzielcza z nowym panelem instrumentów i jeszcze wygodniejszymi fotelami z regulacją podparcia lędźwiowego (opcjonalnie dostępne są fotele z zawieszeniem). Nowy jest także układ ogrzewania i klimatyzacji. Wnętrze Fuso Canter zapewnia teraz łatwiejszy dostęp z lewej do prawej strony kabiny oraz dodatkowe schowki.

Z zewnątrz nadwozie zwraca uwagę trzyczęściowym zderzakiem ze stali, zaopatrzonym w praktyczne elementy narożne z tworzyw sztucznych, oraz wlotem powietrza w kształcie litery V, nadającym Fuso Canterowi solidne oblicze. Powłoka katodowa kabiny oraz proces malowania proszkowego ramy pojazdu zapewniają najwyższy poziom ochrony przed korozją.

Więcej wersji, większe ładunki

Po modernizacji gama Fuso Canter składa się z wersji o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t, 6 t (nowość) oraz 7,5 t. Zależnie od typu, ładowność wzrosła od 85 do 500 kg. Warto zwrócić uwagę, że dopuszczalne obciążenie tylnej osi dla 7,5-tonowej wersji Cantera wynosi 6 t. Kolejna nowość to model o rozstawie osi 4750 mm dla nadwozia o długości do 7000 mm, 3,5-tonowy wariant z silnikiem o mocy 129 kW (175 KM) oraz odmiana 3S o szerokości zaledwie 1700 mm. Przeprojektowane podwozie dodatkowo zwiększa możliwości zabudowy.