Od 1 stycznia 2015 roku obowiązują nowe legitymacje służbowe policjantów. Dokumenty posiadają więcej zabezpieczeń, które podniosą poziom ich bezpieczeństwa.
Legitymacje będą ważne przez 4 lata, czyli do 31 grudnia 2018 roku. Dokumenty, którymi aktualnie posługują się policjanci utraciły ważność 31 grudnia br.
Zobacz relacje:
Nowe legitymacje zachowały wcześniej obowiązujące wymiary i format karty identyfikacyjnej. W odróżnieniu od poprzednich dokumentów, nowe legitymacje będą zawierają nazwę jednostki organizacyjnej policji, w której funkcjonariusz pełni służbę.
Z tym, że w przypadku gdy:
– policjant pełni służbę w komisariacie policji na legitymacji będzie wskazana nazwa komendy powiatowej policji, komendy miejskiej policji lub komendy rejonowej policji, na obszarze działania której znajduje się komisariat;
– policjant pełni służbę w komisariacie specjalistycznym to na legitymacji będzie umieszczona nazwa komendy wojewódzkiej (Stołecznej) policji, na terenie której znajduje się komisariat specjalistyczny;
– policjant pełni służbę w ośrodku szkolenia policji na legitymacji będzie umieszczona nazwa komendy wojewódzkiej (Stołecznej) policji, na obszarze działania, której znajduje się ośrodek szkolenia.
Wprowadzone zmiany pozwolą obywatelom, wobec których policjant podejmowałby interwencję, na precyzyjniejszą identyfikację jednostki policji, w której ten funkcjonariusz pełni służbę.
Zmiany legitymacje reguluje rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych,.
Źródło i zdjęcia: policja.pl (MSW / mw)