NOKIAN: USŁUGA SNAPSKAN MONITORUJE STAN OGUMIENIA

SpanSkan_1

Opony mają kluczowy wpływ na bezpieczeństwo jazdy samochodem, ale swoją rolę mogą spełniać tylko wtedy, kiedy pozwala na to ich odpowiedni stan.

Usługa SnapSkan stworzona przez firmę Nokian Tyres we współpracy z siecią sprzedaży i serwisów samochodowych Vianor, sprawia, że kontrola i monitorowanie stanu ogumienia stają się łatwe i szybkie, i nie wiążą się z dodatkowymi kosztami.


Zobacz także:

OPONY

ROZMAITOŚCI


 

Już wkrótce SnapSkan będzie dostępny aż w pięciu nowych punktach na terenie Skandynawii. W perspektywie długofalowej, firma Nokian Tyres planuje wejść z usługą na inne rynki międzynarodowe. Umożliwia ona szybki i łatwy pomiar głębokości bieżnika dzięki zastosowaniu technologii skanowania 3D.

Usługa jest dostępna na często odwiedzanych przez kierowców parkingach. Aby dokonać kontroli stanu opon kierowca wjeżdża na specjalną rampę, gdzie zautomatyzowany skaner dokonuje pomiaru. Kierowca może zdecydować, czy chce otrzymać bezpłatny raport o stanie ogumienia przed lub już po wykonaniu pomiaru.

W takim wypadku otrzyma on specjalny raport, który zostanie wysłany na wybrane przez niego urządzenie mobilne. W przeciwnym razie wszystkie informacje na temat pojazdu zebrane przez SnapSkan zostaną usunięte w ciągu dwóch tygodni od dokonania kontroli. Oprócz pomiaru głębokości bieżnika raport zawiera kod rabatowy na zakup nowego kompletu opon u wybranych sprzedawców.

Firma Nokian Tyres stworzyła usługę SnapSkan w trosce o bezpieczeństwo swoich klientów. To pierwsza na świecie w pełni zautomatyzowana i ogólnodostępna metoda skanowania opon.

– Wszystkimi działaniami naszej firmy kierują dbałość o dobro kierowcy oraz dążenie do zapewnienia bezpieczeństwa na drodze. SnapSkan to unikalna usługa, która wyróżnia nas spośród innych producentów opon. Dzięki niej kierowca może uzyskać informacje na temat stanu ogumienia oraz wpływu kondycji opon na bezpieczeństwo jazdy – mówi Prezes i Dyrektor Zarządzający Nokian Tyres, Hille Korhonen.

Prosta i bezpłatna

Kontrola i monitoring stanu ogumienia staje się obecnie szybki i łatwy. SnapSkan wykorzystuje skaner najazdowy do pomiaru głębokości bieżnika, a następnie przesyła zebrane informacje bezpośrednio na wybrane przez kierowcę urządzenie mobilne. Usługa skanowania dostępna jest w miejscach najczęściej odwiedzanych przez kierowców, co oznacza, że nie wymaga odrębnego postoju ani też wizyty na stacji kontroli pojazdów.

SnapSkan jest w stanie dokonać pomiaru opon w każdym samochodzie osobowym bez względu na producenta zamontowanego w aucie ogumienia.

– Usługa SnapSkan spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony naszych klientów. 80 proc. kierowców, którzy z niej skorzystali stwierdziło, że cały proces przebiegał bez najmniejszego problemu i z pewnością poleciliby ją innym kierowcom. Co ważniejsze 70 proc. respondentów było zdania, iż wpłynęła ona na poprawę ich bezpieczeństwa na drodze – mówi Kierownik odpowiedzialny za usługę SnapSkan w Nokian Tyres, Ville Nikkola.

Jeszcze bardziej przyjazna dla użytkownika

SnapSkan po raz pierwszy zaprezentowany został w 2016 r. na jednej z wiodących imprez dla start- upów, Slush. Pierwotnie prototyp został wprowadzony na jednym z piętrowych parkingów w Helsinki, a pierwszy punkt kontrolny otworzono w czerwcu 2017 r. na parkingu w fińskim mieście, Turku. Informacje i uwagi klientów, które udało się w ten sposób zgromadzić posłużyły do dalszego rozwoju usługi.

– Staraliśmy się udoskonalić usługę SnapSkan tak, aby była ona jeszcze bardziej przyjazna dla użytkownika począwszy od procesu skanowania, a na przesłaniu reportu skończywszy. Dzięki temu usługa SnapSkan jest teraz już w pełni gotowa, aby przedstawić ją jeszcze szerszemu gronu kierowców – mówi Nikkola.

Ostatnio otwarte zostaną cztery nowe punkty oferujące możliwość skorzystania z usługi SnapSkan na fińskich parkingach. Wraz z otwarciem pierwszego punktu w norweskim Oslo pomysł wyszedł poza granice Finlandii. W dłuższej perspektywie firma Nokian Tyres planuje wejść z usługą również na inne rynki międzynarodowe.