Tatrzańskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe podpisało umowę z fińskim producentem opon Nokian Tyres. Finowie będą dostarczać opony do wszystkich znajdujących się we flocie TOPR samochodów.
Obecnie TOPR będzie jeździć na zimowym oraz letnim ogumieniu firmy Nokian. W siedzibie TOPR w Zakopanem naczelnik tatrzańskiego pogotowia ratunkowego Jan Krzysztof oraz przedstawiciel Nokian Tyres Polska Michał Antoszkiewicz, podpisali dziś umowę o współpracy.
Zobacz także:
OPONY
Nokian będzie dostarczać na potrzeby TOPR opony letnie oraz zimowe o łącznej wartości ponad 150 tysięcy złotych.
– Cieszymy się, iż Nokian Tyres zostało oficjalnym dostawcą opon dla TOPR. Praca ratowników górskich jest niezwykle ważna. Spoczywa na nas wielka odpowiedzialność, sprzęt na którym pracujemy, musi być niezawodny. Dlatego też Nokian Tyres specjalizujący się w produkcji opon przeznaczonych do trudnych warunków pogodowych jest idealnym partnerem dla TOPR – tłumaczy Michał Antoszkiewicz przedstawiciel Nokian w Polsce.
Do samochodów montowane będą Nokian Hakkapeliitta R2
– Są to opony przeznaczone do ekstremalnych warunków pogodowych. Dla nas ratowników górskich ma to ogromne znaczenie. Często musimy dostać się samochodem w naprawdę trudno dostępne, mocno ośnieżone, a niekiedy i oblodzone miejsca. Nasze samochody muszą być wyposażone w najlepsze opony – komentuje wiceprezes TOPR Czesław Ślimak.
Opony Hakkapelitta R2 odznaczają się najwyższej klasy bezpieczeństwem na oblodzonej i ośnieżonej nawierzchni. Doskonale prowadzą się również na mokrych i suchych drogach. Dla TOPR-u ważny jest fakt, iż jazda na oponach Hakkapelitta R2 jest bardziej ekologiczna, niż na standardowym ogumieniu. Opona została wykonana z mieszanki mającej znacznie zwiększone proporcje gumy naturalnej. Między innymi dzięki temu rozwiązaniu odczuwalna jest oszczędność paliwa oraz niższa emisja szkodliwych substancji do atmosfery.
Nokian dostarczy dla TOPR również opony Nokian WR D3. Ten model opony został stworzony specjalnie do zmiennych warunków pogodowych, jakie panują w Europie Centralnej. Zachowują one niezawodną przyczepność zarówno na nawierzchni mokrej, suchej jak i ośnieżonej. Dzięki specjalnej budowie bieżnika skutecznie zapobiegają wystąpieniu zjawiska aquaplaningu oraz wpadnięciu w poślizg na błocie pośniegowym.
– Jako ratownicy górscy jesteśmy zmuszeni do pracy w każdych warunkach pogodowych. W górach warunki atmosferyczne są nieprzewidywalne. Nasze samochody muszą być wyposażone w opony, które będą niezawodne w śniegu, deszczu jaki i na suchej nawierzchni – tłumaczy wiceprezes TOPR Czesław Ślimak.
MICHAŁ ANTOSZKIEWICZ
Michał Antoszkiewicz od lipca br. objął posadę Country Managera w sieci serwisów samochodowych Vinor Polska należących do firmy Nokian, fińskiego producenta opon. Wcześniej sieć Vianor była zarządzana i prowadzona przez masterfranczyzobiorcę firmę Trade Stomil.
Przed objęciem obecnej posady pracował on dla takich marek jak Volkswagen Bank Polska, Driver Polska oraz Pirelli. Na sprawowanych stanowiskach odpowiadał za zarządzanie flotą, rozwój sieci serwisów samochodowych, zarządzanie projektami, zarządzanie procedur oraz współpraca z kluczowymi Klientami oraz Dostawcami. Otrzymał nagrodę Fleet Awards za automatyczny system rezerwacji wizyt w serwisach On-Time. Jest także współtwórcą drugiej wersji systemu wspomagania zarządzaniem samochodów flotowych FLOTA. W 2011 roku został nominowany w plebiscycie wydawnictwa FMI do tytułu „Ludzie dekady rynku flotowego 2011”.
Na obecnym stanowisku Michał Antoszkiewicz odpowiada za utrzymanie i rozwój sieci serwisów samochodowych Vianor na terenie Polski, a także za kwestie związane z zarządzaniem kadrą oraz budżetem.
Vianor to 40 wyselekcjonowanych serwisów na terenie całego kraju. Ich oferta jest dostosowana do potrzeb wymagających klientów.
– Oczekiwania konsumentów wciąż rosną. Dziś do pozyskania i zadowolenia klienta nie wystarczy prosty serwis z jednym miejscem do wymiany ogumienia. Chyba każdy z nas woli spędzić, pół godziny potrzebne do wymiany opon, w miłych okolicznościach, pijąc kawę i czytając gazetę bądź spoglądając w ekran TV. Klienci oczekują profesjonalnej obsługi, pewności iż wybrali odpowiedni produkt o najwyższej jakości i parametrach. Do takich standardów dążymy, jest to klucz do sukcesu. Coraz więcej konsumentów jest w stanie i chce zapłacić trochę więcej w zamian za znacznie lepszy poziom obsługi i fachowe doradztwo – komentuje Michał Antoszkiewicz.
Nowością w serwisach Vianor, która zostanie wprowadzona z początkiem przyszłego roku, będzie obsługa flot samochodowych i klientów z sektora CFM (Car Fleet Menagement).