Technologia aramidowej ściany bocznej opracowana przez Nokian Tyres została zaprojektowana, aby zwiększyć trwałość rozwiązań używanych w ekstremalnych warunkach.
Z większej wytrzymałości, jaką zapewnia ten wynalazek, mogą obecnie również skorzystać zawodowi kierowcy i właściciele kamperów.
Zobacz także:
Struktura ściany bocznej wykorzystująca trwałe włókno aramidowe jest już dostępna w oponach do furgonetek i kamperów produkowanych przez Nokian Tyres.
Opony w furgonetkach i kamperach są zwykle bardzo intensywnie użytkowane. Pojazdy tego typu są ciężkie i często załadowane do pełna, a do tego jeździmy nimi po bezdrożach i żwirze oraz najeżdżamy na krawężniki. Odpowiednia opona musi być w stanie unieść pojazd oraz zapewnić bezpieczne i stabilne prowadzenie w każdych warunkach.
– Chcemy zapewnić kierowcom furgonetek i kamperów taką samą wytrzymałość produktu, jaką już teraz cieszą się użytkownicy naszych opon z serii SUV i LT. Dzięki włóknu aramidowemu kierowcy nie muszą ponosić dodatkowych kosztów wynikających z uszkodzenia opon, a ładunek przewożony pojazdem bez trudu dociera do swojego miejsca przeznaczenia – mówi Petri Niemi, dyrektor ds. zarządzania produktem i cenami w Nokian Tyres.
Włókno aramidowe pozwala obniżyć koszty
Krawężniki i dziury w nawierzchni mogą poważnie uszkodzić oponę. Zniszczenia powstałe na ścianie bocznej zwykle oznaczają konieczność zakupu i założenia nowej opony.
Technologia aramidowej ściany bocznej jest oparta na zastosowaniu włókna aramidowego, które wchodzi w skład innowacyjnej struktury tej części opony. Ten sam materiał wykorzystywany jest w przemyśle lotniczym i zbrojeniowym. Włókno aramidowe wzmacnia ścianę boczną, dzięki czemu jest ona dużo bardziej wytrzymała na uderzenia, rozcięcia czy jazdę po zagłębieniach terenu.
Technologia aramidowej ściany bocznej jest już od kilku lat wykorzystywana w oponach Nokian Tyres przeznaczonych do SUV-ów. Teraz można ją znaleźć we wszystkich dostępnych na rynku produktach dostosowanych do furgonetek i kamperów.
Produkty, w których wykorzystano technologię aramidowej ściany bocznej na dzień 1 stycznia 2018 roku:
– Nokian WR C3;
– Nokian cLine Van;
– Nokian cLine Cargo;
– Nokian Weatherproof C.
Pozostałe produkty Nokian, w których również zastosowano technologię aramidowej ściany bocznej:
– Hakkapeliitta R3 SUV (nowość);
– WR SUV 4 (nowość);
– Hakkapeliitta R2 SUV;
– Line SUV;
– Weatherproof SUV;
– WR SUV 3;
– zLine SUV;
– Hakkapeliitta LT2;
– Rockproof;
– Rotiiva HT;
– Rotiiva AT;
– Rotiiva AT Plus.