Technologia aramidowej ściany bocznej opracowana przez Nokian Tyres została zaprojektowana, aby zwiększyć trwałość rozwiązań używanych w ekstremalnych warunkach.
Z większej wytrzymałości, jaką zapewnia ten wynalazek, mogą obecnie również skorzystać zawodowi kierowcy i właściciele kamperów. Struktura ściany bocznej wykorzystująca trwałe włókno aramidowe jest już dostępna w oponach do furgonetek i kamperów produkowanych przez Nokian Tyres.
Zobacz także:
Dzięki technologii aramidowej ściany bocznej z łatwością skupisz się na pracy
Opony w furgonetkach i kamperach są zwykle bardzo intensywnie użytkowane. Pojazdy tego typu są ciężkie i często załadowane do pełna, a do tego jeździmy nimi po bezdrożach i żwirze oraz najeżdżamy na krawężniki. Odpowiednia opona musi być w stanie unieść pojazd oraz zapewnić bezpieczne i stabilne prowadzenie w każdych warunkach.
Chcemy zapewnić kierowcom furgonetek i kamperów taką samą wytrzymałość produktu, jaką już teraz cieszą się użytkownicy naszych opon z serii SUV i LT. Dzięki włóknu aramidowemu kierowcy nie muszą ponosić dodatkowych kosztów wynikających z uszkodzenia opon, a ładunek przewożony pojazdem bez trudu dociera do swojego miejsca przeznaczenia – mówi Petri Niemi, dyrektor ds. zarządzania produktem i cenami w Nokian Tyres.
Włókno aramidowe pozwala obniżyć koszty i zapewnia spokój ducha
Krawężniki i dziury w nawierzchni mogą poważnie uszkodzić oponę. Zniszczenia powstałe na ścianie bocznej zwykle oznaczają konieczność zakupu i założenia nowej opony.
Technologia aramidowej ściany bocznej jest oparta na zastosowaniu włókna aramidowego, które wchodzi w skład innowacyjnej struktury tej części opony. Ten sam materiał wykorzystywany jest w przemyśle lotniczym i zbrojeniowym. Włókno aramidowe wzmacnia ścianę boczną, dzięki czemu jest ona dużo bardziej wytrzymała na uderzenia, rozcięcia czy jazdę po zagłębieniach terenu.
Technologia aramidowej ściany bocznej jest już od kilku lat wykorzystywana w oponach Nokian Tyres przeznaczonych do SUV-ów. Teraz można ją znaleźć we wszystkich dostępnych na rynku produktach dostosowanych do furgonetek i kamperów.
Produkty, w których wykorzystano technologię aramidowej ściany bocznej na dzień 1 stycznia 2018 roku:
Nokian WR C3, Nokian cLine Van, Nokian cLine Cargo, Nokian Weatherproof C,
Pozostałe produkty, w których również zastosowano technologię aramidowej ściany bocznej:
Nokian Hakkapeliitta R3 SUV (nowość), Nokian WR SUV 4 (nowość), Nokian Hakkapeliitta R2 SUV, Nokian Line SUV, Nokian Weatherproof SUV, Nokian WR SUV 3, Nokian zLine SUV, Nokian Hakkapeliitta LT2, Nokian Rockproof, Nokian Rotiiva HT, Nokian Rotiiva AT, Nokian Rotiiva AT Plus,