Na nadchodzący sezon zimowy Nokian Tyres, skandynawski producent opon premium, wprowadza do swojej oferty opony zimowe dla polskich kierowców.
Charakteryzują się one dobrymi właściwościami zarówno w rozmokłym śniegu, w śnieżycy, w czasie opadów czy też na suchych drogach.
Zobacz także:
Nokian WR A4 to tegoroczna nowość. Nowa generacja wytrzymałych opon umożliwia komfortową jazdę na każdej zimowej nawierzchni. Nowoczesna, innowacyjna mieszanka Performance Traction Silica zawierająca kauczuk naturalny, krzemionkę i olej rzepakowy, zapewnia maksymalną przyczepność, stabilność i odporność na zużycie. Odporność na rozdarcia sprawia, że opona jest szczególnie zabezpieczona przed uderzeniami i przebiciami.
W centralnej części opony znajduje się wytrzymałe, podłużne żebro z klockami bieżnika, a technologie Functional Performance Siping i Centipede Siping zapewniają maksymalną powierzchnię kontaktu, poprawiając prowadzenie i przyczepność na suchym i mokrym śniegu przy dowolnym kącie skrętu. Nowa technologia Coanda zmniejsza ryzyko aquaplaningu. Niski opór toczenia zapewnia optymalne zużycie paliwa.
Opatentowane przez Nokian Tyres wygodne wskaźniki DSI (Driving Safety Indicator – wskaźnik bezpieczeństwa jazdy) i WSI (Winter Safety Indicator – wskaźnik zimowego bezpieczeństwa) zapewniają maksymalne bezpieczeństwo.
Ta zimowa opona klasy premium dostępna jest w rozmiarach od 16 do 21 cali, dla indeksu prędkości od H (210 km/godz.) do W (270 km/godz.), w tym dla nośności XL.
Nokian WR D4 posiada najlepszą klasę UE – A, co oznacza znaczne skrócenie drogi hamowania i zmniejszenie zużycia paliwa. Opony WR D4 umożliwiają bezpieczną i stabilną jazdę, zarówno na mokrych, jak i zaśnieżonych drogach. Nowoczesne technologie, takie jak Twin Trac Silica, Block Optimized Siping i Steering Precision Rib zapewniają nie tylko osiągi, ale także żywotność i stabilność nawet wraz ze zmianą temperatur.
Specjalna technologia Silent Sidewall ma właściwości wyciszające. Wskaźniki DSI i WSI są oznaczone na bieżniku. Opon Nokian WR A4 charakteryzuje się świetnym stosunkiem cena/ jakość. Opony są dostępne w rozmiarach 14-20 cali, dla indeksu prędkości od Q do W i nośności do XL.
Nokian WR SUV 3 to opona zimowa przeznaczona do aut terenowych. Stworzona z mieszanki Twin Trac SUV Silica zapewnia przyczepność. Jest udoskonalona takimi innowacjami, jak Snow Claws, Groove Lifts czy 3D Lock Sipes. Technologia Nokian Tyres Aramid Sidewall sprawia, że opona posiada ściany boczne odporne na przebicia nawet na ostrych kamieniach czy krawężnikach.
Nokian WR SUV 3 to seria, która osiągnęła najwyższą klasę opon A w oznaczeniach UE. W rozmiarze 265/50 R19 V może skrócić drogę hamowania na mokrych nawierzchniach nawet o 18 metrów i zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 0,6 l/100 km. Opony są dostępne w rozmiarach 15-21 cali, dla indeksu prędkości od H do W i nośności do XL.
– Zimowe opony Nokian Tyres są testowane w najbardziej wymagający sposób, w naszym specjalnym centrum testowym ‘White Hell’ w Ivalo, w Laponii – daleko za kołem podbiegunowym. Charakteryzują się wyjątkową przyczepnością i zdecydowanie krótszą drogą hamowania, zarówno na mokrych, jak i pokrytych śniegiem nawierzchniach. Najnowocześniejsze opony zimowe są wynikiem ponad 80 lat rozwoju i innowacji – powiedział Hannu Liitsola, dyrektor zarządzający Nokian Tyres CE.
Nokian Tyres to twórca pierwszych opon zimowych na świecie, które powstały ponad 80 lat temu. Najnowsza innowacja to technologia Aramid Sidewall. Włókno Aramid wykorzystywane w mieszance ścian bocznych wzmacnia ją, zwiększając odporność na uderzenia i przecięcia. W 2015 r. firma Nokian Tyres wprowadziła na rynek pierwsze na świecie zimowe opony klasy AA w odniesieniu do przyczepności na mokrej nawierzchni oraz wydajności zużycia paliwa.
Zimowe opony premium Nokian Tyres są do nabycia w sklepach oficjalnego dystrybutora, a także u autoryzowanych dealerów.