NOKIAN: NOWA OPONA WR SUV 4 ZAPEWNIA STABILNE OSIĄGI

Nokian+WR1

Nowa opona zimowa Nokian WR SUV 4 to bezpieczny i niezawodny wybór dostosowany do samochodów typu SUV oraz crossoverów. Została zaprojektowana z myślą o drogach Europy Środkowej.

Wśród jej najważniejszych cech można wymienić świetne prowadzenie na drogach pokrytych błotem pośniegowym oraz stabilne osiągi w zmieniających się warunkach pogodowych.


Zobacz także:

OPONY


 

Nowa opona Nokian WR SUV 4 została przygotowana specjalnie na potrzeby kierowców SUV-ów z Europy Środkowej, aby zapewnić im najwyższą wydajność na śniegu, błocie pośniegowym czy w ulewnym deszczu. Bez względu na to, czy podróżujesz w pośpiechu po autostradzie, przedzierasz się przez gęsty miejski ruch uliczny, czy przemierzasz malownicze alpejskie drogi, masz prowadzenie pod kontrolą i możesz przewidzieć pracę pojazdu zarówno na śliskich, jak i na suchych nawierzchniach.

Zapewniająca przyczepność koncepcja technologiczna Climate Grip Concept, opracowana przez Nokian Tyres, doskonale radzi sobie z nagłymi zmianami warunków na drodze i bezpiecznie przeprowadzi Ciebie oraz Twoją rodzinę przez zimowe miesiące.

Nokian WR SUV 4 oferuje przyczepność na mokrej nawierzchni oraz pozwala na precyzyjne manewrowanie podczas ulewnych deszczy i na błotnistych drogach. Solidna i wytrzymała konstrukcja w połączeniu ze specjalnie wzmocnionymi ścianami bocznymi daje pewność, że opona jest stabilna i przetrwa wszelkie uderzenia i nacięcia, jakie mogą się przydarzyć podczas jazdy.

Nowa opona jest dostępna z różnymi wartościami indeksu prędkości: H (210 km/h), V (240 km/h) oraz W (270 km/h). Szeroki wybór artykułów z tej linii obejmuje 57 produktów o wymiarze od 16 do 21 cali. Nowy model Nokian WR SUV 4 wejdzie na rynek jesienią 2018 roku.

Nokian+WR2

Przygotuj się i przechytrz zimę

W dzisiejszych czasach ekstremalne zmiany zimowej aury stanowią zjawisko dobrze znane w całej Europie. Ulewne deszcze zdarzają się coraz częściej, co zwiększa ilość błota pośniegowego, które na drodze zawsze jest groźne. Z drugiej strony wiele jest dni z pogodą umożliwiającą jazdę po suchej nawierzchni. Nokian WR SUV 4 oferuje połączenie świetnych osiągów na śniegu oraz właściwości użytkowych na suchej i mokrej nawierzchni z wysoką odpornością na aquaplaning.

– W przyszłości zwiększy się całkowita ilość opadów. a ulewne burze będą coraz częstsze z powodu zmian klimatu. Będzie to skutkować zdradliwymi warunkami drogowym, zwiększy się też ryzyko powodzi. Czynnikiem podwyższającym prawdopodobieństwo wystąpienia aquaplaningu jest zalegający na drogach śnieg, który może być wodnisty i przekształcać się w błoto z powodu intensywnego posypywania dróg solą. Prowadzenie ciężkiego SUV-a, szczególnie przy wysokich prędkościach, wymaga, by opony były dostosowane do wszystkich powyższych warunków. Uniwersalne parametry zimowe, doskonałe prowadzenie i konstrukcja stworzona specjalnie z myślą o pojazdach typu SUV sprawiają, że Nokian WR SUV 4 będzie optymalnym wyborem na czas zimy w Europie Środkowej – wyjaśnia Marko Rantonen, manager ds. rozwoju w Nokian Tyres.

Climate Grip Concept

Aby element zaskoczenia był jak najmniej dotkliwy, właściwości eksploatacyjne opony Nokian WR SUV 4 dostosowane do okresu zimowego opierają się na zapewniającej przyczepność koncepcji technologicznej Climate Grip Concept. To rozwiązanie uwzględniające system lameli, zimową mieszankę gumową oraz kierunkowy wzór bieżnika, pozwala poradzić sobie ze wszystkimi obliczami zimy – skutecznie i bez wysiłku.

Kierunkowy wzór bieżnika z lamelami, których układ został komputerowo poddany optymalizacji, funkcjonuje bezbłędnie w zróżnicowanych zimowych warunkach pogodowych. Został zaprojektowany z myślą o potrzebach SUV-ów o bardzo wysokich osiągach, więc zapewnia stabilne prowadzenie. Ciągłe żebro centralne stabilizuje oponę na każdej nawierzchni, zwłaszcza przy wysokiej prędkości.

Kompleksowa i gęsta sieć lameli zlokalizowanych na krawędziach opony zwiększa stabilność i podwyższa komfort prowadzenia. Ostre krawędzie o zygzakowatym kształcie rozwierają się i zamykają podczas hamowania i przyspieszania, przez co zwiększają przyczepność na mokrej nawierzchni. Ponadto lamele usuwają wodę z powierzchni drogi, zwiększając stabilność i przyczepność na błocie pośniegowym i mokrej nawierzchni. Głębokie, ale podparte lamele przebiegające pośrodku barku opony usztywniają bloki bieżnika, dzięki czemu sterowanie pojazdem jest precyzyjne, a opona wykazuje odpowiednią wrażliwość na ruchy kierownicy.

Schodkowe stabilizatory znajdujące się między blokami barku bieżnika a obszarem centralnym obwodu opony, gdzie rozmieszczono wypustki systemu Snow Claw, zapewniają maksymalną przyczepność na śniegu oraz stabilność przy wysokich prędkościach. Z kolei „pazurki” skutecznie przywierają do powierzchni podczas jazdy w puszystym śniegu oraz po innych rodzajach miękkiego terenu. Poza tym, że taka struktura poprawia przyczepność na śniegu, zwiększa także sterowność, co ma znaczenie podczas pokonywania zakrętów czy zmiany pasa ruchu.

Polerowane główne rowki nadają oponie stylowy wygląd, ale poza tym mają określoną funkcję. Skutecznie usuwają wodę i błoto pośniegowe z powierzchni opony, jednocześnie nadając ogumieniu nowoczesny charakter.

Nokian+WR3

Mieszanka Nokian WR SUV Winter pozostaje elastyczna i przyczepna nawet przy dużych mrozach. Ta mieszanka gumowa nowej generacji, przygotowana z myślą o zróżnicowanych zimowych warunkach i wysokich prędkościach, zachowuje doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni oraz wysoką odporność na zużycie w każdej temperaturze.

Czynnikiem wpływającym na optymalizację przyczepności na mokrej nawierzchni jest wysoka zawartość krzemionki w mieszance, z której powstaje bieżnik. Niezawodnie reaguje ona na wzrost bądź spadek temperatury. Nowa mieszanka w połączeniu ze wzorem bieżnika odpowiada także za niższy opór toczenia, co oznacza mniejsze wydatki na paliwo.

W porównaniu z poprzednim modelem – WR SUV 3 – nowa opona WR SUV 4 została udoskonalona zwłaszcza w kwestii prowadzenia i hamowania na mokrej nawierzchni. Postępy dokonane w zakresie oporu toczenia sprawiają, że ogumienie to także ekonomiczny wybór.

Wytrzymała konstrukcja i stabilne prowadzenie

SUV-y o dużej mocy stawiają oponom wysokie wymagania. Muszą być one wytrzymałe i solidne, aby mogły utrzymać stabilność ciężkiego i wysokiego pojazdu nawet przy znacznych prędkościach czy w trudnych warunkach drogowych. Nowa Nokian aktywnie wspiera systemy kontroli stabilności w samochodach typu SUV, a przy tym starannie i elastycznie zarządza wysokim obciążeniem kół pojazdu.

Poza mocną i stabilną konstrukcją technologia aramidowej ściany bocznej nadaje oponie jeszcze większą wytrzymałość. W strukturze ściany bocznej opony uwzględniono nadzwyczaj wytrzymałe włókno aramidowe. Dzięki niemu jest ona odporniejsza na uderzenia i nacięcia, które w innych warunkach z łatwością by ją uszkodziły i przerwały podróż. Takie zniszczenia zwykle zmuszają do wymiany opony.

Wszechstronne badania i bezpieczeństwo

Nokian Tyres testuje swoje opony na całym świecie, na różnych nawierzchniach i w szybko zmieniających się warunkach pogodowych. Wszechstronne badania zapewniają, że opony funkcjonują jak najlepiej w zróżnicowanych warunkach i ekstremalnych sytuacjach. Model WR SUV 4 został wnikliwie przetestowany w ośrodkach badawczych na całym świecie. Charakterystyka pracy opony na śniegu została doszlifowana w należącym do marki ośrodku badawczym White Hell (ang. białe piekło), mieszczącym się w Laponii.

Właściwości związane z jazdą po błocie pośniegowym były udoskonalane na torze badawczym położonym na południu Finlandii. Wzorowe właściwości użytkowe, sprawdzane w szczególności przy wysokich prędkościach, stanowią efekt rygorystycznych badań prowadzonych na terenie Niemiec i Hiszpanii.

Aby zwiększyć bezpieczeństwo, zamieszczono na bieżniku wskaźnik zużycia bieżnika DSI opatentowany przez producenta. Symbol płatka śniegu, czyli zimowy wskaźnik bezpieczeństwa jazdy WSI, pozostaje widoczny tak długo, jak głębokość rowków bieżnika jest nie mniejsza niż cztery milimetry. Gdy płatek śniegu już się zetrze, zaleca się zakup nowych opon zimowych, aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa.

Wskaźniki dotyczące ciśnienia i lokalizacji widoczne w obszarze informacyjnym, który znajduje się na ścianie bocznej opony, również zwiększają bezpieczeństwo. Obszar informacyjny umożliwia zapisanie informacji o prawidłowym ciśnieniu oraz miejscu instalacji opony w trakcie wymiany ogumienia. Dodatkowe pola, które można wykorzystać w celu zapisania momentu obrotowego dokręcenia śrub montażowych, jeszcze bardziej zwiększają wygodę i poziom bezpieczeństwa.

Specjalnie zaprojektowane lamele usztywniają oponę. Błoto pośniegowe i woda z łatwością spływają z gładkiej, wypolerowanej powierzchni głównych rowków. Niesamowicie wytrzymałe włókna aramidowe wzmacniają ściany boczne opony, zapewniając większą trwałość i lepszą ochronę w wymagających sytuacjach na drodze. Włókno sprawia, że opona jest odporniejsza na uderzenia i nacięcia, które w innym wypadku mogłyby z łatwością ją uszkodzić.