Nokian Heavy Tyres wprowadza na rynek cztery nowe rozmiary opon CT, które w skuteczny i bezpieczny sposób poradzą sobie nawet z największymi ładunkami wykorzystywanymi w rolnictwie.
Ogumienie do przyczep zaprojektowano z myślą o najcięższych ładunkach oraz najbardziej wymagających pracach w sektorze usług. Ma ono szeroki zakres zastosowań i doskonale sprawdza się na nierównych nawierzchniach.
Zobacz także:
Co więcej, opony te są jednymi z najlepszych na rynku pod względem wytrzymałości, odporności na przebijanie i poziomu hałasu. Od czasu premiery, która odbyła się trzy lata temu na targach Agritechnica, opona CT 650/55R26.5 nadal cieszy się dużym uznaniem klientów. Teraz linia CT została wzbogacona o cztery nowe rozmiary.
– Obecnie transport dużych ładunków rolniczych odbywa się zarówno na drogach, jak i w polu. Poza pracami rolniczymi klienci podejmują się także prowadzenia działalności usługowej. Tradycyjne opony rolnicze zazwyczaj nie są przystosowane do tak zróżnicowanych zastosowań, dlatego też wykorzystywanie ich w takich celach jest mało opłacalne ze względu na szybkość zużycia oraz niską wytrzymałość na przebijanie. Dlatego też wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i rozbudowaliśmy naszą linię opon CT – mówi Tero Saari, kierownik projektu.
Wysoka trwałość
Jedną z zalet opon z linii CT jest ich wytrzymałość. Powierzchnia bieżnika ma od 22 do 27 milimetrów grubości, czyli od 5 do 29 proc. więcej niż w przypadku podobnych opon produkowanych przez konkurencję. W połączeniu z wytrzymałą mieszanką gumową, grubsza powierzchnia bieżnika znacząco przedłuża żywotność opony. CT wyposażono w trzy, zamiast standardowych dwóch, taśmy stalowe umieszczone pod bieżnikiem, co zwiększa nośność i stabilność opony oraz zapobiega jej przebijaniu. Mocna konstrukcja opon CT pozwala na przewożenie znacznie cięższych ładunków niż w przypadku zwykłych opon, nawet po skalistym terenie.
W oponie CT powierzchnia kontaktu z twardą nawierzchnią jest większa o ponad 10 proc. w porównaniu do podobnych opon dostępnych na rynku, co pozwala uzyskać mniejszy stopień ugniecenia gleby i większą stabilność, na przykład podczas rozładowywania przyczep. Większa powierzchnia kontaktu i solidna konstrukcja dodatkowo zwiększają komfort i bezpieczeństwo na drodze, gdzie ciężkie wozy asenizacyjne i przyczepy do robót ziemnych ulegają podczas skręcania bardzo dużym obciążeniom poprzecznym. Zwiększona powierzchnia kontaktu oznacza także, że ciągnik o określonej mocy silnika może zostać wykorzystany do transportu jeszcze większych ładunków.
Wzór bieżnika uwzględnia asymetryczny układ bloków opony, znacząco obniżając poziom hałasu. Dodatkowo wzór został zaprojektowany tak, aby opona posiadała jak najlepsze właściwości samoczyszczące, co zapobiega gromadzeniu drobnych kamieni i ziemi w rowkach.
– Chcieliśmy stworzyć oponę, która będzie najbardziej trwałym, niezawodnym i ekonomicznym rozwiązaniem dla rolników i dostawców usług. Zależało nam również, aby posiadała szeroki zakres zastosowań, ponieważ nasi klienci często podejmują się bardzo zróżnicowanych zadań, od prac rolniczych po roboty ziemne, a także wielu innych – dodaje Saari.
Serge Contat jest dyrektorem spółki S.E.T.A.R. Bibollet, zaangażowanej w działalność rolniczą i dostawę usług w regionie Alp Francuskich. Obszar ten jest górzysty, a gleba pełna wapieni, które mogą z łatwością przebić oponę. Firma dysponuje flotą 15 ciągników. Maszyny wykorzystywane są do transportu ładunków zawierających paszę, nasiona i nawozy.
– Opony Nokian CT zapewniają stabilność, nawet podczas transportu najcięższych ładunków. Mimo trudnych warunków i gleby z wapieniami jeszcze nam się nie zdarzyło, żeby opona CT została przebita. Tutaj, w Alpach, bardzo ważną rolę odgrywa przyczepność poprzeczna. Także pod tym względem opona Nokian CT sprawdza się świetnie – potwierdza Contat.