Doroczny Festiwal NISMO, który miał miejsce na obiekcie Fuji Speedway, był okazją do podsumowań, zarówno sportowych: wyników na torach wyścigowych, ale także poza nimi.
NISMO – dział Nissana odpowiadający za sport samochodowy i pojazdy o wyczynowych osiągach – ma wiele powodów do świętowania, między innymi mistrzostwo Super GT zdobyte w trakcie ostatnie rundy tej serii na torze Motegi.
Zobacz także:
W jubileuszowym 30. roku istnienia marka NISMO uczestniczyła w wielu programach sportu samochodowego, uzyskując znakomite wyniki na torach całego świata, w tym 82-krotnie zajmując miejsce na podium oraz wygrywając aż 42 wyścigi.
Do najważniejszych sukcesów mijającego roku trzeba zaliczyć zdobycie mistrzostwa Super GT przez Nissana GT-R GT500, zwycięstwo we wszystkich dotychczasowych rundach Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA przez samochody LM P2 z silnikami Nissana, zwycięstwo w kategorii LM P2 w europejskiej serii Le Mans oraz pięć pierwszych miejsc w kategorii LM P2 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Nissan GT-R NISMO GT3, prowadzony przez nowego kierowcę w serii Blancpain, pojawił się także na Mount Panorama w 12-godzinnym wyścigu Bathurst. Sir Chris Hoy rozpoczął swoją drogę do Le Mans od startu GT-R GT3 w Mistrzostwach GT Wielkiej Brytanii, a Jann Mardenborough zapisał kolejny rozdział w historii zawodników wyłonionych spośród uczestników GT Academy, odniósłszy zwycięstwo w pierwszym roku swoich występów w serii GP3.
Wybrani zawodnicy NISMO zostali podczas festiwalu nagrodzeni za swoje tegoroczne zaangażowanie możliwością uczestnictwa w testach Super GT na torze Fuji.
Lucas Ordoñez, który w Super GT GT300 zadebiutował w zeszłym roku, podczas testów zasiadł za kierownicą GT-R GT500. Dla Janna Mardenborougha najważniejszym wydarzeniem roku było zwycięstwo w serii GP3 na Hockenheim, za które nagrodą również była jazda Nissanem GT-R GT500. Kolejnym testującym GT-R NISMO GT500 był Alex Buncombe, a Wolfgang Reip, który Nissanem ZEOD RC zaliczył pełne okrążenie na napędzie elektrycznym w Le Mans, został nagrodzony możliwością przetestowania wyścigowego Nissana GT-R NISMO GT300.
Sukcesy na torze są źródłem sukcesów poza nim, kiedy technologia sportowa trafia do innowacyjnych samochodów seryjnych. Nissan wprowadził na rynek sportowe samochody seryjne NISMO w 2013 r. Pierwszym z nich był Nissan Juke NISMO. W chwili, kiedy klienci odbierają pierwsze egzemplarze GT-R NISMO, po drogach całego świata jeździ już ponad 20 000 seryjnych samochodów NISMO, przy rosnącym popycie na pełną ofertę pojazdów o sportowych osiągach.
– Jesteśmy dumni z globalnego sukcesu NISMO na torach wyścigowych i zwykłych drogach. Sport samochodowy jest bardzo międzynarodową dyscypliną. Niedawno Brytyjczyk ścigał się w Australii, kierowca z Japonii startował w Europie, a Hiszpan rywalizował w Japonii. Ścigamy się i zwyciężamy na całym świecie, i w skali globalnej sprzedajemy dużo samochodów – powiedział Darren Cox, globalny dyrektor ds. marki oraz sprzedaży i marketingu NISMO.