Nissan prezentuje możliwości swojej technologii napędu na wszystkie koła e-4ORCE – na wymagających, oblodzonych drogach wśród zaśnieżonych krajobrazów Finlandii.
Technologia e-4ORCE Nissana pokazuje, że piękna, mroźna Kraina Tysiąca Jezior to nie tylko lodowy raj, ale także niezapomniane wrażenia z jazdy. Precyzyjnie zaprojektowany układ e-4ORCE pozwala kierowcom z łatwością i poczuciem pewności mierzyć się z najtrudniejszymi warunkami drogowymi.
Zobacz relacje:
FORD: MOŻNA JUŻ ZAMAWIAĆ ODŚWIEŻONY I ULEPSZONY MODEL KUGA
X-Trail e-POWER e-4ORCE oraz w 100% elektryczna ARIYA e-4ORCE prezentują niezrównane możliwości tej innowacyjnej technologii napędu na cztery koła na oblodzonych nawierzchniach, płynnie pokonując trasy po szosie i w terenie, a także dając spektakularny popis jazdy po zamarzniętym jeziorze.
Od zwykłych ludzi, codziennie dojeżdżających do pracy, po żądnych przygód podróżników, e-4ORCE wyzwala dreszczyk emocji u każdego, nawet podczas codziennej jazdy. Z kolei wśród zamarzniętych fińskich jezior e-4ORCE zapewnia optymalne osiągi na lodzie, śniegu i w trudnych warunkach terenowych. Doskonała kontrola i sterowność, wynikające z zastosowania dwusilnikowego napędu, umożliwiają pokonywanie ostrych i śliskich zakrętów z jedynie minimalnymi ruchami korygującymi ze strony kierowcy, wspomaganymi indywidualnie sterowanymi hamulcami dla każdego koła.
Technologia e-4ORCE w pełni wykorzystuje system hamowania regeneracyjnego, który minimalizuje przechyły auta do przodu, aby zapewnić kierującemu poczucie bezpieczeństwa i kontroli, niezależnie od tego, czy zmaga się z zamarzniętą arktyczną tundrą, czy z porannym dojazdem do pracy. Dzięki temu pojazd z łatwością osiąga zamierzony tor jazdy w zakrętach i każdy może bez wysiłku poczuć się w nim jak mistrz kierownicy!
Moc i płynna jazda
W Nissanie X-Trail układ dwóch silników elektrycznych oferuje łączną moc 157 kW (213 KM): silnik umieszczony na przedniej osi ma moc 150 kW (moment obrotowy 330 Nm), a jednostka zamontowana na tylnej osi – 100 kW (moment obrotowy 195 Nm), co zapewnia imponujące przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 7 sekund. Układ przekazuje siłę napędową na tylną oś 10 tys. razy szybciej niż mechaniczny system napędu na cztery koła.
Z kolei ARIYA e-4ORCE dysponuje łączną mocą 225 kW (306 KM) i generuje moment obrotowy o wartości aż do 600 Nm, co przekłada się na dynamiczne przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy. Oba modele wyróżniają się pewnym prowadzeniem i zwrotnością we wszystkich warunkach drogowych, zapewniając jednocześnie dynamiczną i płynną jazdę.
Niezrównany poziom kontroli i prowadzenia
Układ e-4ORCE wykorzystuje akumulator do zasilania obu silników elektrycznych. Dla każdej osi pojazdu zastosowana została osobna jednostka, żeby zapewnić niezależne przekazywanie momentu obrotowego na każde z kół. Kierujący z łatwością osiąga zamierzony tor jazdy w zakrętach, wykonując kierownicą jedynie minimalne ruchy korygujące, a system kompensuje typowe niepożądane reakcje samochodu, takie jak podsterowność.
Pewność siebie na każdej nawierzchni
W technologii e-4ORCE siła napędowa jest rozdzielana na przednią i tylną oś tak, aby optymalizować wykorzystanie przyczepności opon w zależności od warunków jazdy, nawierzchni i sytuacji na drodze. System dobiera indywidualnie siłę hamowania każdego z kół. Dzięki tak precyzyjnemu sterowaniu układem dwóch silników i możliwości regulacji siły hamowania poszczególnych kół pojazd utrzymuje zadany tor jazdy niezależnie od tego, czy droga jest mokra, pokryta olejem, śliska od mokrych liści czy pokryta śniegiem lub lodem.
Kluczem do stabilnej jazdy jest wyważony rozdział mocy z obu silników, który może być dostosowywany w ciągu zaledwie jednej dziesięciotysięcznej sekundy, czyli znacznie szybciej niż w przypadku tradycyjnych mechanicznych układów napędu na wszystkie koła.
e-4ORCE – kontrola przechyłu nadwozia zapewnia komfortową jazdę wszystkim podróżującym
Przechył czy tzw. efekt „nurkowania” nadwozia do przodu został zmniejszony dzięki układowi hamowania regeneracyjnego, co zapewnia naturalne poczucie komfortu. Wrażenie opadania i wznoszenia nadwozia zostało ograniczone dzięki rozłożeniu siły hamowania rekuperacyjnego na przednią i tylną oś. Układ dwóch silników gwarantuje wyższy poziom odzyskiwania energii i optymalizuje zachowanie samochodu w różnych sytuacjach drogowych.