NISSAN WYSOKO W RAPORCIE O ZMIANACH KLIMATYCZNYCH CDP

nissan_cdp1

Organizacja Carbon Disclosure Project (CDP) uwzględniła firmę Nissan w gronie 5 proc. globalnych korporacji wnoszących największy wkład w realizację jej międzynarodowego programu przeciwdziałania zmianom klimatu i umieściła ją w swoim rankingu 113 A-List.

Jednocześnie japoński producent uzyskał najwyższy wynik 100 punktów w indeksie Climate Disclosure Leadership (CDLI) prowadzonym przez CDP.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Podobnie jak w ubiegłym roku, Nissan zajął najwyższą pozycję wśród japońskich firm motoryzacyjnych.

CDP prowadzi globalny system pomiaru, publikacji, zarządzania i udostępniania istotnych informacji środowiskowych dla firm i miast. W Raporcie o zmianach klimatycznych CDP 2015, który jest już 13. publikacją z tej serii, zebrano i przeanalizowano strategie środowiskowe oraz działania służące ograniczeniu emisji CO2 realizowane przez ponad 6000 przedsiębiorstw.

Doskonała pozycja Nissana w CDLI to efekt konsekwentnej realizacji wizji ograniczenia emisji CO2 (w pełnym cyklu od wydobycia do zużycia) z nowych pojazdów o 90 proc. do 2050 roku (w porównaniu z poziomem z 2000 roku) oraz przejrzystego publikowania informacji środowiskowych.

Marka znalazła się na klimatycznej liście „A” między innymi dzięki posiadaniu w swojej ofercie najlepiej sprzedającego się bezemisyjnego samochodu na świecie, czyli modelu LEAF, oraz podejmowaniu takich innowacyjnych inicjatyw, jak „LEAF to Home”, w ramach której właściciele tego modelu mogą wykorzystać energię elektryczną z pojazdu w celu ograniczenia poboru energii z sieci w godzinach szczytu. Doceniono także starania Nissana o obniżanie emisji CO2 w procesach produkcyjnych.

– Jesteśmy zaszczyceni uzyskanym wynikiem i pozycją w rankingu. Nissan dostarcza klientom innowacyjne produkty i promuje efektywne wykorzystanie energii i innych zasobów poprzez coraz większą dywersyfikację źródeł ich pozyskiwania, w tym korzystanie z odnawialnych źródeł energii i surowców wtórnych. Będziemy kontynuować działania w ramach naszej filozofii dążenia do symbiozy ludzi, pojazdów i przyrody – powiedział na uroczystości przyznania nagrody Joji Tagawa, wiceprezes Nissana i dyrektor ds. relacji z inwestorami.

W czerwcu bieżącego roku Nissan ogłosił wyniki roku obrachunkowego 2014 w zakresie realizacji Zielonego Programu Nissana 2016. Firma podała, że dzięki poprawie efektywności energetycznej w jej zakładach produkcyjnych oraz rozbudowie instalacji umożliwiających wykorzystanie energii odnawialnej, a także innym działaniom, udało się znacznie ograniczyć ślad węglowy przedsiębiorstwa: w porównaniu z rokiem obrachunkowym 2005 firma odnotowała zmniejszenie emisji CO2 o 22,5 proc. Cel ten osiągnięto na 2 lata przed prognozowanym terminem.

Nissan stara się ograniczać emisję CO2 i realizować ideę bezemisyjnej mobilności, czego sztandarowym przykładem jest elektryczny model LEAF. Celem firmy jest osiągnięcie pozycji światowego lidera w budowaniu zrównoważonego podejścia do mobilności w społeczeństwie.