Lucas Ordóñez dwukrotnie ukończył na podium 24‑godzinny wyścig Le Mans w kategorii LM P2, a wcześniej wygrał pierwszą edycję Nissan PlayStation GT Academy.
Obecnie jest pierwszym potwierdzonym kierowcą wyścigowym, który poprowadzi nowy prototyp Nissana – ZEOD RC. Samochód jest wyposażony w silniki elektryczne oraz w niezwykły 3‑cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, który przy pojemności 1,5 litra i masie własnej 44 kg wytwarza moc 400 KM.
Zobacz także:
SPORT
Nissan ZEOD RC, zgłoszony do tegorocznego 24‑godzinnego wyścigu Le Mans, będzie pierwszym samochodem zdolnym do pokonania pełnego okrążenia (13,6 km) słynnego toru tylko na zasilaniu prądem.
ZEOD RC będzie reprezentował kategorię „Garage 56“, zarezerwowaną przez Automobile Club de l’Ouest dla pojazdów wyposażonych w nowe i innowacyjne technologie debiutujące w tej klasycznej francuskiej imprezie wytrzymałościowej.
Na każdy zbiornik paliwa zużytego przez ZEOD RC podczas wyścigu w Le Mans przypadnie dodatkowe okrążenie, które pojazd przejedzie wyłącznie na zasilaniu energią elektryczną. W trakcie jazdy na benzynie akumulator samochodu będzie doładowywany energią pochodzącą z układu hamowania regeneracyjnego, w którym ciepło wytwarzane przez hamulce z włókna węglowego jest zamieniane na prąd elektryczny.
Projekt ten stanowi preludium do planowanego startu Nissana w klasie LM P1 w 24‑godzinnym wyścigu Le Mans oraz w Wytrzymałościowych Mistrzostwach Świata FIA w 2015 roku.
Ordóñez wygrał pierwszą edycję Nissan PlayStation GT Academy w 2008 roku, a w 24‑godzinnym wyścigu Le Mans zadebiutował w 2011 roku. Startując trzykrotnie w słynnej francuskiej imprezie wytrzymałościowej aż dwa razy ukończył ją na podium w klasie LM P2. Hiszpański kierowca zdobył także tytuły mistrzowskie w Międzykontynentalnym Pucharze Le Mans w klasie LM P2 w 2011 roku oraz w ubiegłorocznej serii Blancpain Endurance.
– Od czasu wygranej w pierwszej edycji GT Academy Lucas wykazał się niezwykłym talentem i umiejętnością szybkiej jazdy w rożnych pojazdach Nissana – LM P2, GT3, GT4, Super GT, a nawet w klasie V8 Supercar. To właśnie jego wszechstronność skłoniła nas do powierzenia mu roli pierwszego kierowcy wyścigowego, który poprowadzi Nissana ZEOD RC – powiedział Darren Cox, globalny dyrektor ds. sportu samochodowego w firmie Nissan.