NISSAN: UWAGA NA NAPRAWY PRZEDNICH SZYB

NissLEAF_sz1

Przewiduje się nagły wzrost nieprawidłowych napraw przednich szyb uwarunkowany coraz większą liczbą zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) montowanych w samochodach.

Tak twierdzą eksperci ds. obsługi posprzedażnej Nissana, dodając, że co najmniej jedna piąta wszystkich napraw szyby przedniej w branży samochodowej wymaga prac korygujących.


Zobacz także:

TECHNIKA

ROZMAITOŚCI


 

Przyczyną jest źle przeprowadzane dopasowanie szyby lub niedokładna kalibracja technologii zwiększających bezpieczeństwo montowanych w szybie. Większość mobilnych operatorów nie jest w stanie poprawnie skalibrować szyby przedniej podczas jej naprawy lub wymiany na poboczu drogi.

Firma Nissan uważa, że liczba ta jeszcze wzrośnie – uderzając po kieszeni ubezpieczycieli i kierowców – ze względu na coraz większą popularność umiejscowionych w szybie przedniej technologii wspomagających kierowcę podczas jazdy. Ogólnoeuropejska sieć autoryzowanych serwisów marki zapewnia szybkie i niedrogie rozwiązania, gwarantując jednocześnie, że samochody będą wracały do klientów po naprawie w optymalnym stanie.

Ponadto firma Nissan poprawia dostęp do wysokiej jakości napraw i wymiany części. Większość warsztatów serwisowych wyposażona jest w najnowsze narzędzia, a personel jest na bieżąco szkolony, poszerzając spektrum usług w ramach obsługi klienta. Nowoczesne szyby przednie stają się coraz ważniejsze z punktu widzenia budowy i bezpieczeństwa samochodu, gdyż wiele inteligentnych systemów wspomagania kierowcy działa za pomocą kamer i czujników umieszczonych w szybie.

W pojazdach Nissana są to systemy hamowania awaryjnego, rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny tempomat, ale także zarządzanie temperaturą wnętrza, akustyką oraz wykrywaniem deszczu i natężenia światła. Nowością wśród tego typu technologii jest ProPILOT, który zostanie wprowadzone w nowej generacji modelu LEAF oraz w nowym crossoverze Qashqai wiosną 2018 roku. Działanie technologiizależne jest od kamer i czujników zlokalizowanych w szybie przedniej.

Ponad 40 proc. wymian lub napraw przednich szyb wymaga specjalistycznej wiedzy technicznej w zakresie kalibracji kamer i czujników. W przypadku 90 proc. wymian przednich szyb w ramach ubezpieczenia poprawne wykonanie usługi naprawy i kalibracji ma krytyczne znaczenie w kontekście bezpieczeństwa klienta i integralności pojazdu.

W tej chwili w samochodach jest więcej powierzchni przeszklonych niż kiedykolwiek wcześniej – w ciągu ostatnich 17 lat ta powierzchnia wzrosła o ponad 15 proc. Jednak relatywnie ilość szkła się zmniejsza, ponieważ szyby są cieńsze: grubość szyb w niektórych przypadkach zmalała do 4 mm w celu zmniejszenia ogólnej masy pojazdu i obniżenia emisji CO2.

Stan szyby przedniej jest obecnie elementem sprawdzanym podczas obowiązkowych kontroli corocznych we wszystkich krajach europejskich. Mechanicy w serwisach Nissana mają kwalifikacje, aby przeprowadzić naprawę lub wymianę szyby przedniej, posługując się odpowiednim sprzętem. Z punktu widzenia ubezpieczyciela jakość naprawy, spójność oraz wydajność mają wpływ na poziom zadowolenia klienta oraz koszt polisy.

– Szkło używane we współczesnych samochodach ma przed sobą wyjątkowe zadanie – ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznej pracy inteligentnych systemów wspomagających kierowcę w zaawansowanych technologicznie pojazdach, takich jak nowy Nissan LEAF czy Nissan Qashqai. To jednak oznacza, że naprawy wykonywane przy tym elemencie są bardziej skomplikowane. Zarówno dla klienta, jak i ubezpieczyciela ważne jest, aby samochód zachował integralność i poziom bezpieczeństwa również po naprawie. Ta zasada jest zawsze traktowana priorytetowo w przypadku wymiany. Najlepszym sposobem zagwarantowania wysokiej jakości naprawy jest zlecenie jej wykonania autoryzowanemu serwisowi Nissana, gdzie personel dysponuje odpowiednim sprzętem i jest przeszkolony w zakresie wymian i napraw przednich szyb oraz ponownej kalibracji wszystkich technologii – powiedział Jean- Christophe Mercier, wiceprezes ds. obsługi posprzedażnej w Nissan Europe.

W związku z tym, że szyby przednie stają się coraz bardziej zintegrowanym elementem wpływającym na całą pracę współczesnego pojazdu, firma Nissan zwiększa zasięg i dostępność swojej sieci autoryzowanych serwisów w celu utrzymania integralności każdego samochodu marki Nissan od momentu przekazania go w ręce pierwszego właściciela aż do wycofania z eksploatacji. Wraz z rozbudową sieci autoryzowanych serwisów sukcesywnie rośnie wydajność usług.