NISSAN I UEFA CHAMPIONS LEAGUE POMAGAJĄ ŚRODOWISKU

niss_league1

Pierwszy rok zaplanowanej na cztery lata współpracy partnerskiej Nissana z UEFA Champions League pozostawił trwały ślad zaangażowania japońskiej marki na rzecz przyszłości bez emisji związków węgla.

Do Berlina – miasta, w którym rozegrano finałowy mecz – sprowadzono ponad 100 samochodów elektrycznych, a na ich potrzeby w całym mieście zainstalowano 129 punktów ładowania.


Zobacz także:

ECO

SPORT


 

Dla firmy, która sprzedała dotychczas ponad 184 000 samochodów elektrycznych, finał UEFA Champions League był okazją do zaprezentowania, jak istotne znaczenie mogą mieć takie samochody dla największych miast oraz jak duże jest zaangażowanie Nissana w rozwijanie technologii kształtujących przyszłość motoryzacji. Pojazdy producenta modelu Leaf przewiozły 1466 gości na łącznym dystansie 23 130 km i pobrały 3932 kWh energii ze stacji ładowania.

Ponadto Nissan mógł zaprezentować się jako lider rynku samochodów elektrycznych przed widownią szacowaną na 300 000 osób, zgromadzoną na Champions Festival przy Bramie Brandenburskiej w samym centrum miasta, a także przedstawić bezemisyjnego PART eVANa. W trakcie wydarzeń towarzyszących finałowi udało się zgromadzić zapas energii dla w pełni elektrycznego, specjalnie przygotowanego e‑NV200, którym przewieziono trofeum UEFA Champions League z Champions Festival na Stadion Olimpijski jeszcze przed rozpoczęciem meczu.

Po berlińskim debiucie PART e‑VAN, czyli elektryczny e‑NV200 przebudowany na ekstremalny pojazd imprezowy, ruszył w europejską trasę zaplanowaną na całe lato.

Nissan jest oficjalnym globalnym sponsorem motoryzacyjnym Superpucharu UEFA i UEFA Champions League na podstawie umowy zawartej na okres od sezonu 2014/2015 do 2017/2018.