Od niemal 10 lat – od momentu wyprodukowania pojazdu telemetrycznego LEAF – Nissan angażuje się w wiele działań promujących elektryczną mobilność.
Działania firmy w zakresie promocji czystej motoryzacji zostały docenione na niedawnym szczycie klimatycznym COP24 w Katowicach, gdzie marce przyznano zaszczytny tytuł „Lidera Elektro- mobilności” 2018.
Zobacz także:
Grono laureatów „Lidera Elektro- mobilności 2018” – o czym informowaliśmy – zostało wyłonione przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych i firmę doradczą PwC. Podstawą było badanie rynku e‑mobility w Polsce, w którym wzięło udział 116 firm i instytucji. Nagrodzono sześć z nich. W uzasadnieniu decyzji o przyznaniu tytułu Nissanowi czytamy: za systematyczne działania na rzecz budowy rynku elektro- mobilności w Polsce, wyniki sprzedaży, technologię przyjazną użytkownikom i konsekwentną promocję inteligentnej mobilności.
Statuetkę „Lidera Elektro- mobilności” odebrał w polskim pawilonie COP24 Paweł Powalski, dyrektor komunikacji Nissan Sales CEE.
– W ciągu ostatnich kilku lat możemy zaobserwować znaczący rozwój elektro- mobilności, także w Polsce, czego potwierdzeniem jest dynamiczny wzrost zainteresowania samochodami elektrycznymi oraz coraz gęstsza mapa punktów szybkiego i pół- szybkiego ładowania. A przecież auta zeroemisyjne to dziś dużo więcej, niż sam pojazd. Nasza firma wprowadziła szereg rozwiązań, które składają się na elektryczny ekosystem Nissana, a które już w przyszłym roku będą także dostępne w naszym kraju. Doskonałym tego przykładem jest system Vehicle- to- Grid, który umożliwia np. zasilenie domu lub biura za pośrednictwem energii zmagazynowanej w akumulatorach Nissana LEAF. Wpływa to bezpośrednio na optymalizację wykorzystania energii w gospodarstwie domowym, a co za tym idzie tworzy realną perspektywę obniżenia rachunków. Cieszymy się, że nasze działania są doceniane i nagradzane w tak prestiżowym rankingu – powiedział Paweł Powalski.
– Polska ma ogromny potencjał w zakresie elektro- mobilności, ale trzeba jasno powiedzieć, że jesteśmy na początku tej drogi. Badanie „Lider Elektro- mobilności 2018” ma uhonorować przedsiębiorstwa, które przecierają szlaki, firmy najbardziej zaangażowane w rozwój zrównoważonego transportu, dzięki którym będzie wzrastać innowacyjność i konkurencyjność polskiej gospodarki na świecie – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.
W Polsce samochody zeroemisyjne stają się powoli elementem motoryzacyjnego krajobrazu. Do końca listopada 2018 roku sprzedaż Nissana LEAF drugiej generacji stanowiła 40 proc. sprzedaży w segmencie aut stuprocentowo elektrycznych w Polsce. Nabywcy nowego modelu doceniają jego wydłużony zasięg (blisko 400 kilometrów w cyklu miejskim na jednym ładowaniu), komfort i ciszę podróżowania oraz dynamikę jazdy.