Kolejna wypowiedź przedstawiciela firmy motoryzacyjnej, podsumowuje wyniki sprzedaży nowych samochodów w Polsce w minionym roku, dotyczy aut Nissana.
Miniony rok był kolejnym, w którym marka znalazła się na pozycji lidera w dwóch najważniejszych dla siebie kategoriach – w segmencie crossoverów oraz wśród samochodów elektrycznych.
Zobacz także:
Japoński producent zarejestrował w 2018 roku 15 287 pojazdów, z czego największą popularnością cieszyły się flagowe modele marki – Qashqai oraz X-Trail. Sukcesem zakończył się także pierwszy rok sprzedaży w pełni elektrycznego, nowego LEAF-a.
W kategorii crossoverów, mimo rosnącej w ostatnich latach konkurencji Nissan pozostaje liderem tego ndynamicznie rozwijającego się segmentu. Japoński producent wyprzedził następną w zestawieniu markę o blisko 1000 samochodów. Bestsellerem sprzedaży pozostaje Qashqai – w 2018 roku nabywców znalazło 8 533 sztuk tego modelu, co oznacza wzrost o 5,8 proc. w stosunku do roku 2017.
Co warte podkreślenia, pod koniec ubiegłego roku do sprzedaży trafił Qashqai z nowym benzynowym silnikiem o pojemności 1,3 litra, dostępnym w trzech konfiguracjach: 140 KM i 160 KM z sześciobiegową skrzynią manualną oraz 160 KM z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią DCT. Nowy silnik wyróżnia się obniżonym zużyciem paliwa i mniejszą emisją CO2. Wszystkie nowe zespoły napędowe spełniają normę emisji spalin Euro 6d-TEMP.
Znaczący wzrost liczby sprzedanych egzemplarzy zanotował X-Trail, osiągając wynik 2 466 sztuk, co w porównaniu z rokiem 2017 jest wynikiem aż o 32,5 proc. lepszym. W 2019 roku można spodziewać się kolejnych zmian w gamie crossoverów marki.
Druga generacja Nissana LEAF pozostaje najpopularniejszym samochodem elektrycznym w historii. Ogólnie, w 2018 roku Nissan sprzedał 296 egzemplarzy „elektryków”, w tym 269 modelu LEAF oraz 27 sztuk dostawczego e‑NV200. Łącznie sprzedaż bezemisyjnych Nissanów w Polsce przełożyła się na udział w segmencie na poziomie blisko 44 proc.
Dla sympatyków samochodów elektrycznych Nissan przygotował specjalną propozycję, ogłaszając otwarcie przyjmowania zamówień na dwie nowe wersje modelu, LEAF 3.Zero oraz LEAF e+ 3.Zero, wyróżniające się nowymi kolorami nadwozia oraz nowymi kombinacjami nadwozia dwukolorowego. Ponadto LEAF e+ 3.ZERO oferuje akumulator o pojemności 62 kWh, co przekłada się na zwiększenie zasięgu na jednym ładowaniu o 40 proc. w porównaniu z wersją z akumulatorem o pojemności 40 kWh, a tym samym oznacza dodatkowe 100 km jazdy.
– Niezmiernie cieszy nas fakt, że mimo wciąż rosnącej konkurencji w kategorii crossoverów, Nissan nadal pozostaje liderem segmentu. Jesteśmy przekonani, że wprowadzone niedawno zmiany w gamie modelu Qashqai – nowe silniki benzynowe oraz nowy system multimedialny NissanConnect – jeszcze zwiększają atrakcyjność naszego bestsellerowego crossovera wśród klientów. A to nie koniec pozytywnych zmian, nie tylko w modelu Qashqai. Nie zamierzamy zwalniać tempa, także w zakresie samochodów elektrycznych. Wierzymy, że nowa, mocniejsza wersja Nissana LEAF z akumulatorem 62 kWh i silnikiem o mocy 217 KM spełni oczekiwania bardziej wymagających klientów, poszukujących jeszcze większej dynamiki i dłuższego zasięgu – powiedziała Dorota Pajączkowska, PR Manager polskiego oddziału Nissan Sales CEE.
Zobacz także:
SKODA, RENAULT I MAZDA: SPRZEDAŻ W 2018 ROKU
VOLKSWAGEN I MERCEDES: SPRZEDAŻ W 2018 ROKU (2)
MITSUBISHI I PORSCHE: SPRZEDAŻ W 2018 ROKU (3)
VOLVO CARS: TAK OCENIAJĄ SPRZEDAŻ W 2018 ROKU (4))