Nissan zapowiedział wprowadzenie na rynek nowego elektrycznego vana o zwiększonym zasięgu na jednym ładowaniu. Premiera e‑NV200 odbyła się podczas Futures 3.0 w Oslo — Europejskiej Zielonej Stolicy 2019.
Nowy akumulator o pojemności 40 kWh oferuje zasięg wydłużony o 60 procent, do 280 km (wg NEDC), choć jego wymiary nie zwiększyły się.
Zobacz także:
Dzięki temu akumulator nie powoduje ograniczenia kubatury przestrzeni ładunkowej ani ładowności. e-NV200 stanowi główny filar zobowiązania Nissana do uczestniczenia w ograniczaniu emisji CO2 w centrach miast z samochodów wykorzystywanych przez profesjonalnych kierowców realizujących dostawy i/lub odbiór towarów.
– Dzięki zwiększonemu zasięgowi i imponującej ładowności nowy e-NV200 jest doskonałym rozwiązaniem dla firm obsługujących dostawy i odbiór towarów w warunkach miejskich, na końcowym etapie dystrybucji. Zważywszy na ogromny wpływ samochodów dostawczych na jakość powietrza i zagęszczenie ruchu, zwłaszcza w centrach miast, pomoc w ograniczaniu emisji CO2 z tego źródła stanowi istotny wkład w budowanie przyszłości bardziej zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju. Świat elektryfikuje się, co wymaga ponownego przemyślenia niemal całego podejścia do prowadzenia samochodów, dojazdów do pracy i ogólnie korzystania z energii w codziennym życiu. Aby zmiany te mogły stać się faktem, musimy stworzyć w pełni elektryczny ekosystem, który zapewni każdemu bardziej ekologiczne i bezpieczniejsze warunki życia z powszechniejszym dostępem do internetu. Inteligentniejsze i lepsze stuprocentowo elektryczne samochody, takie jak nowy e‑NV200, to podstawa tego systemu — teraz i dla przyszłych pokoleń – powiedział
Gareth Dunsmore, dyrektor ds. samochodów elektrycznych w Nissan Europe.
Zamówienia na nowego e‑NV200 z akumulatorem o pojemności 40 kWh można będzie składać jeszcze przed końcem 2017 roku.
DANE TECHNICZNE
* Wersje
– Van/ Combi/ Evalia;
– 4 lub 5 drzwi;
– liczba miejsc: 2/ 5/ 7;
* Silnik
– typ: elektryczny, synchroniczny, zmiennoprądowy;
– maks. moc: 80 kW/109 KM.
– maks. moment obrotowy: 254 Nm do 10 500 obr./ min.;
– zużycie energii: 165 Wh/km;
– zasięg (NEDC): 280 km;
– osiągi: prędkość maksymalna 123 km/h;
– przyspieszenie 0-100 km/h: 14 sekund.
* Akumulator
– laminowany, litowo- jonowy;
– napięcie znamionowe: 360 V;
– pojemność: 40 kWh;
– liczba ogniw: 192;
– czas ładowania: 21,5 godz. (instalacja domowa); 7,5 godz. (zestaw naścienny 32A); 40 min. (80 proc. — szybkie ładowanie);
– ładowarka pokładowa: 6,6 kW;
– szybka ładowarka: 50 kW.
* Zawieszenie
– przednie: niezależne, kolumny McPhersona;
– tylne: belka skrętna z resorami piórowymi.
* Układ kierowniczy: ze wspomaganiem elektrycznym.
* Układ hamulcowy
– siłownik elektro-hydrostatyczny;
– rozmiar felg: 15 cali;
– rozmiar opon: 185/65/R15;
* Wymiary
– długość: 4560 mm;
– szerokość: 2011 mm (z lusterkami), 1755 mm (bez);
– wysokość: 1858 mm;
– rozstaw osi: 2725 mm;
– zwis przedni: 985 mm;
– zwis tylny: 850 mm;
– rozstaw kół: 1530 mm;
– prześwit: 153,4 mm (bez obciążenia);
* Bagażnik
– maksymalna wysokość: 1358 mm
– minimalna szerokość między nadkolami: 1220 mm
– wysokość platformy ładunkowej: 532,5 mm (bez obciążenia);
– kubatura przestrzeni ładunkowej (maks.): 4,2 m3.