Współpraca partnerska między firmą Nissan a Ligą Mistrzów UEFA rozpoczęła się od meczu o Superpuchar UEFA 2014, wraz z inauguracją programu Engineers of Excitement.
Mecz, który rozegrany został na stadionie Cardiff City, a zmierzyły się w nim wczoraj zespoły Realu Madrid CF i Sevilli FC. „Ekscytujące innowacje” to podstawa programu, który ma zapewnić emocje zarówno na boisku, jak i poza nim.
Zobacz także:
Nissan nawiązał również współpracę z trzykrotnym zwycięzcą Ligi Mistrzów UEFA Andrésem Iniestą oraz kapitanem drużyny Paris Saint- Germain i reprezentacji Brazylii Thiago Silvą. Gwiazdy futbolu będą ambasadorami Nissana przy Lidze Mistrzów UEFA i odegrają kluczową rolę w nowej kampanii reklamowej firmy, która rozpocznie się w sierpniu.
– Superpuchar UEFA jest dla Nissana pierwszym doświadczeniem ze współpracy partnerskiej z UEFA, dlatego bardzo cieszymy się z naszego zaangażowania w organizację tego prestiżowego meczu. „Innovation that excites” to motto Nissana, a celem naszej współpracy z UEFA jest wspólne przesunięcie granic oraz tworzenie prawdziwych innowacji i zapewnienie ekscytujących przeżyć kibicom z różnych krajów – powiedział Bastien Schupp, wiceprezes ds. marketingu Nissan Europe.
Jedną z akcji Nissana i UEFA na rzecz fanów futbolu z całego świata było przekazanie 600 bezpłatnych biletów lokalnym młodzieżowym klubom sportowym. Dzięki temu gestowi dzieci z całej Południowej Walii mogli, wspólnie z rodzicami, obejrzeć mecz o Superpuchar UEFA, nie ponosząc żadnych kosztów. Ponadto Nissan umożliwił jednej rodzinie wstęp na trybuny stadionu Cardiff City w czasie przedmeczowego treningu drużyn Real Madrid CF i Sevilla FC.
Jako oficjalny globalny partner motoryzacyjny Ligi Mistrzów UEFA firma Nissan zorganizowała konwój trzech crossoverów Qashqai, które od 1 sierpnia przez 12 dni krążyły między walijskimi miastami i miasteczkami, obwożąc trofea Ligi Mistrzów UEFA, Ligi Europejskiej Ligi UEFA oraz Superpucharu UEFA po tym regionie. W trakcie przystanków w takich miastach jak Newport, Wrexham, Bangor City, Aberystwyth, Llanelli i Cardiff oraz w salonie marki w Walii Nissan prezentował kibicom trzy najważniejsze piłkarskie trofea. Firma uczestniczyła w ten sposób w budowaniu atmosfery przed meczem.
Jednym z elementów oprawy towarzyszącej rywalizacji o Superpuchar UEFA była oficjalna Strefa Kibica na popularnym deptaku The Hayes w stolicy Walii, gdzie prezentowane były modele LEAF oraz NISMO LEAF RC, a także dwa ogólnodostępne symulatory GT Academy.
Nissan jest oficjalnym globalnym sponsorem motoryzacyjnym Superpucharu UEFA i Ligi Mistrzów UEFA na podstawie umowy zawartej na okres od sezonu 2014/2015 do 2017/2018. Japońska marka jest już między innymi sponsorem Igrzysk Olimpijskich Rio 2016, drużyn olimpijskich Wielkiej Brytanii i Meksyku, Pucharu Narodów Afryki, NCAA Football, Heisman Trophy, Kanadyjskiej Ligi Futbolu oraz sportowych ambasadorów, w tym zdobywców złotych medali olimpijskich Usaina Bolta i sir Chrisa Hoya.
Wtorkowy mecz wygrał 2:0 Real Madryt, zdobywając w ten sposób Superpuchar UEFA 2014.