Firma Nissan Motor Co., Ltd. przedstawiła właśnie swój plan zastosowania stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie do produkcji nowych samochodów, tak aby elementy wykonane z tego materiału stanowiły nawet 25 procent masy każdego pojazdu.
Nissan zacznie wykorzystywać nowy rodzaj stali od początku 2017 roku w ramach inicjatyw zmierzających w kierunku obniżania masy samochodów. Ultrawytrzymała stal 1,2 GPa o dużej elastyczności została już zastosowana do produkcji nowego Infiniti Q50, który wejdzie do sprzedaży w USA w 2013 roku.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
Poprzez aktywne wdrażanie do produkcji nowej stali, która jest jednym z kilku rodzajów zaawansowanej stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie, Nissan zwiększy wykorzystanie tego typu materiału nawet do poziomu 25 procent wagi brutto elementów, z których zbudowany jest samochód. Program ten będzie realizowany od 2017 roku, a jego celem jest obniżenie masy samochodów Nissan o 15 procent dzięki wprowadzeniu odpowiednich modyfikacji konstrukcji nadwozia.
Poprzez optymalne połączenie materiałów opracowana wspólnym wysiłkiem ultrawytrzymała stal 1,2 GPa jest bardziej podatna na wydłużanie, zapewniając jednocześnie dużą wytrzymałość i dobrą plastyczność, co umożliwia produkcję lżejszych arkuszy blachy stalowej. Dzięki tym właściwościom ten nowoczesny materiał może być wykorzystywany do wytwarzania elementów o skomplikowanych kształtach, których produkcja z wykorzystaniem dostępnej na rynku stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie była utrudniona.
W ramach Zielonego Programu Nissana 2016, stanowiącego średniookresowy plan ochrony środowiska opracowany przez koncern, do końca 2016 roku planowane jest obniżenie zużycia paliwa w pojazdach marki Nissan o 35 procent, w porównaniu do średniej z 2005 roku, obliczonej dla wszystkich samochodów Nissana.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.