NISSAN: RYGORYSTYCZNE TESTY – NIE POPARZYĆ SIĘ KAWĄ

niss-kubki1

Nissan ujawnia kolejne sekrety rygorystycznych testów, jakim poddawane są nowe crossovery japońskiego producenta. Uchwyty na napoje stały się integralnym elementem wyposażenia kabiny.

Konstruktorzy marki dbają o to, aby pasowały one do wszelkiego rodzaju kubków podróżnych, butelek i puszek oraz utrzymywały je w pionowej pozycji.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Mają oni do dyspozycji nawet specjalny zestaw testowych kubków, za pomocą których starają się dopasować jakość uchwytów do oczekiwań klientów. Zestaw składa się z ponad 40 naczyń najrozmaitszego kształtu i wielkości. W czasie testów sprawdza się, czy nikt nie poparzy się gorącą kawą, a słodki napój nie wyleje się na czyjeś kolana lub tapicerkę foteli.

– Z naszych badań wynika, że w poszczególnych krajach popularnością cieszą się bardzo różne kubki, puszki i butelki z napojami. Dlatego testujemy ponad 40 różnych naczyń, starając się dopasować do oczekiwań wszystkich klientów. Uchwyt na kubek wydaje się banalnym detalem, ale bardzo szybko można się przekonać, że wcale tak nie jest, jeżeli nie został on poprawnie zaprojektowany – powiedział Russell Davies z działu inżynierii zorientowanej na klienta w Europejskim Centrum Technicznym Nissana w Cranfield w Wielkiej Brytanii.

niss-kubki2

Ocena uchwytu na kubek nie ogranicza się do statycznego testu w warsztacie. Nissany z testowymi kubkami są sprawdzane na specjalnym torze, gdzie nowe pojazdy poddaje się ekstremalnym próbom. Podstawą jest dbałość o szczegóły, a rygorystyczne procedury testów zapewniają najlepsze wyniki. W celu zweryfikowania konstrukcji uchwytu na kubek samochód jest doprowadzany do granicy przyczepności w czasie gwałtownego przyspieszania i hamowania oraz dynamicznego pokonywania zakrętów.

– To niezwykłe, jak wiele uwagi poświęca się tak prostemu elementowi. Jeżeli przyjrzeć się kształtom i konturom uchwytów na kubki w Nissanie Juke, można zauważyć, że zwężają się one ku dołowi. Dzięki temu uchwyt utrzymuje kubek w bezruchu i zapobiega jego przechyleniu się lub wywróceniu – wyjaśnia Russell.

Wraz z całym zespołem odpowiedzialnym za przygotowywanie atrakcyjnych rozwiązań wpisujących się w potrzeby rynku Russell uważnie śledzi nowe trendy w zakresie przechowywania przedmiotów. Na przykład od pewnego czasu telefony komórkowe znów stają się coraz większe, natomiast wraz ze wzrostem popularności napojów energetycznych zmniejszyła się średnica najczęściej spotykanych puszek.

Nissan jako jedna z pierwszych firm zareagowała na te zmiany, a jej projektanci odpowiednio udoskonalają kształt schowków i przegródek we wnętrzu pojazdu.