Elektryfikacja gamy modelowej Nissana postępuje, o czym świadczy nadchodzący debiut miejskiego crossovera JUKE wyposażonego w zaawansowany napęd hybrydowy.
Dealerzy w całej Polsce przyjmują już zamówienia na tę wersję modelu.
Zobacz także:
JUKE Hybrid zapewnia responsywne osiągi połączone z niższą emisją i mniejszym zużyciem paliwa niż w wersji spalinowej dzięki zaawansowanemu napędowi hybrydowemu, który stawia szybkość reakcji i osiągi w centrum doświadczenia z jazdy.
W skład zespołu napędowego wchodzi zaawansowany silnik spalinowy, zaprojektowany specjalnie do pracy w układzie hybrydowym. Rozwija on moc 69 kW (94 KM) i moment obrotowy 148 Nm. Za napęd elektryczny odpowiada główny silnik elektryczny o mocy 36 kW (49 KM) i momencie obrotowym 205 Nm.
Do elementów układu hybrydowego należy również 15-kilowatowy wysokonapięciowy prądnico-rozrusznik, falownik oraz 1,2-kilowatowy akumulator chłodzony cieczą. Zespół napędowy rozwija o 25% większą moc niż aktualnie stosowany silnik benzynowy, przy mniejszym zużyciu paliwa – nawet o 40% w cyklu miejskim oraz 20% w cyklu mieszanym.
Szacunkowe zużycie paliwa Nissana JUKE Hybrid to 5,0–5,2 l/100 km, a emisja CO2 wynosi jedynie 114–117 g/km.
Ważnym elementem zapewniającym przyjemność z jazdy Nissanem JUKE Hybrid jest zaawansowana przekładnia o wielu trybach pracy i obniżonym tarciu wewnętrznym, która umożliwia optymalne wykorzystanie mocy napędowej silnika elektrycznego, benzynowego lub obu jednocześnie. Dzięki odpowiednio zestrojonej skrzyni biegów, przyspieszenie na pierwszym przełożeniu zapewnia napęd elektryczny, który jest w stanie rozpędzić samochód do prędkości 55 km/h.
Przekładnię zaprojektowano w oparciu o doświadczenia zdobyte w sportach motorowych, by płynnie i wydajnie przenosić moc na koła z wykorzystaniem napędu spalinowego, elektrycznego bądź obydwu w tym samym momencie. Dwa silniki elektryczne synchronizują zmianę przełożeń oraz zapewniają płynne, jednostajne i szybkie przyspieszanie.
JUKE Hybrid wyposażony jest w system e‑Pedal Step, który umożliwia sterowanie przyspieszeniem i hamowaniem za pomocą jednego pedału. Gdy kierowca zdejmuje stopę z pedału przyspieszenia, samochód zaczyna delikatnie hamować (z siłą do 0,15 g), aż do uzyskania prędkości pełzania (ok. 5 km/h). Dzięki temu rozwiązaniu jazda po mieście staje się mniej męcząca i płynniejsza. System umożliwia przy tym maksymalne doładowanie akumulatora energią odzyskiwaną podczas hamowania i zwalniania, co zapewnia jeszcze większą przyjemność z jazdy w trybie elektrycznym.
Laszlo Fulop, dyrektor marketingu Nissan Sales CEE, powiedział: Jesteśmy bardzo podekscytowani rozszerzeniem gamy Nissana JUKE poprzez wprowadzenie do oferty odmiany z napędem hybrydowym. Reaktywność silnika połączona z naturalną zwinnością tego modelu oznacza prawdziwie przyjemną jazdę oraz wyjątkowe korzyści w zakresie wydajności w obszarze miejskim i poza nim. Jestem pewny, że klienci go pokochają!
Klienci z Polski mogą już rozpocząć proces składania zamówienia w ramach przedsprzedaży oraz poznać różne wersje modelu JUKE Hybrid. Dostawy nowego Nissana JUKE Hybrid rozpoczną się w Polsce w sierpniu. Cena podstawowa wynosi 125 470 zł.
Więcej informacji na temat Nissana JUKE Hybrid oraz procesu przedsprzedaży znajduje się na stronie https://www.nissan.pl/pojazdy/nowe-pojazdy/juke.html.
Strategia elektryfikacji oferty Nissana nabiera tempa. Jeszcze w tym roku w gamie modelowej pojawi się JUKE Hybrid, wyznaczający kolejny ważny etap w realizacji naszego strategicznego celu elektryfikacji wszystkich modeli do 2023 r. – powiedział Leon Dorssers, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w regionie AMIEO Nissana.
Wersje Nissana JUKE Hybrid dostępne w Polsce
Wersja | Cena od |
N-Connecta | 125 470 zł |
N-Design | 138 970 zł |
Tekna | 142 370 zł |