NISSAN: RUSZYŁA PRODUKCJA NOWEGO MODELU LEAF

lEAF_pro1

Ruszyła produkcja w Europie nowego Nissana LEAF — kolejnej generacji samochodu elektrycznego. Pierwsze nowe auta opuściły linię produkcyjną w zakładach w Sunderland w Wielkiej Brytanii.

Rozpoczęło się więc odliczanie czasu do momentu, kiedy pierwsi klienci odbiorą swoje samochody w lutym przyszłego roku.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Nowy model, który jest wizytówką wizji inteligentnej mobilności Nissana i już zdobył kilka międzynarodowych nagród, oferuje większy zasięg niż jego poprzednik, dynamiczną stylistykę, zaawansowane technologie wspomagające kierowcę oraz rozszerzone opcje łączności.

– Nissan wyznaczył drogę wprowadzania samochodów elektrycznych w Europie w 2011 roku. Od tego czasu, z roku na rok, coraz więcej klientów podziela naszą wizję przyszłości motoryzacji. Cieszymy się z rozpoczęcia produkcji w Sunderland oraz z tego, że nowy Nissan LEAF będzie dostępny na europejskich rynkach już od lutego – powiedział Kevin Fitzpatrick, wiceprezes ds. produkcji w europejskim oddziale marki.

lEAF_pro2

Nowe auto oferuje zasięg zwiększony do 378 km na jednym ładowaniu, co pozwala na dłuższe podróże trasami wyznaczonymi przez rozbudowaną europejską sieć stacji szybkiego ładowania CHAdeMO.

Najnowocześniejsze technologie zastosowane w nowym Nissanie LEAF to między innymi:

e‑Pedal, który umożliwia kierowcy ruszanie, przyspieszanie, zmniejszanie prędkości i zatrzymywanie samochodu tylko poprzez regulowanie nacisku na pedał przyspieszenia, co zapewnia lepszą kontrolę nad pojazdem i zmniejsza stres związany z prowadzeniem. Za pomocą systemu e‑Pedal można nawet utrzymać samochód w miejscu na pochyłości. System ten należy do wyposażenia standardowego już w podstawowej wersji modelu.

ProPILOT, czyli zaawansowany system wspomagający kierowcę, automatycznie kontroluje odległość od pojazdu poprzedzającego i koryguje tor jazdy, pomagając utrzymać Nissana LEAF pośrodku pasa ruchu. Funkcje te mogą znacznie poprawić wrażenia z jazdy autostradą, zarówno w intensywnym, jak i płynnym ruchu.

ProPILOT Park to technologia umożliwiająca zaparkowanie nowego Nissana LEAF za naciśnięciem przycisku. W pełni automatyczna funkcja, korzystająca z zaawansowanej technologii przetwarzania obrazu z czterech kamer o wysokiej rozdzielczości oraz sygnałów z 12 czujników ultradźwiękowych rozmieszczonych ze wszystkich stron pojazdu, wprowadza samochód na wybrane miejsce parkingowe.

lEAF_pro3

Nissan LEAF jest produkowany w Wielkiej Brytanii od 2013 roku z przeznaczeniem na rynki europejskie. Od 2011 roku w Europie sprzedano ponad 85 000 egzemplarzy tego modelu, który początkowo trafiał na stary kontynent z zakładów Nissana w Oppamie w Japonii. Po pierwszych inwestycjach o wartości 420 mln funtów Nissan zainwestował w swoje zakłady w Sunderland dalsze 36 mln funtów w związku z wprowadzeniem nowej generacji modelu LEAF, przyczyniając się do powstania ponad 2000 miejsc pracy w samej firmie oraz u jej brytyjskich kooperantów.

Jeszcze przed uruchomieniem produkcji, w ubiegłym miesiącu, Nissan LEAF zdobył pierwsze ważne międzynarodowe laury przyznane przez Consumer Technology Association na dorocznej uroczystości CES Unveiled w Nowym Jorku, zorganizowanej w ramach targów CES (Consumer Electronics Show). Nissan LEAF został uhonorowany: nagrodą Best of Innovation CES za „inteligentne rozwiązania w pojazdach i technologię jazdy autonomicznej” oraz wyróżnieniem CES za „technologie dla lepszego świata”.

Oprócz nowego Nissana LEAF zakłady w Sunderland produkują także zajmujące czołowe pozycje w segmencie crossoverów modele Qashqai i Juke oraz Q30 i QX30 marki Infiniti. W ubiegłym roku zakłady obchodziły jubileusz 30‑lecia, a w tym roku łączna produkcja przekroczyła próg 9 milionów pojazdów, utrwalając pozycję Sunderland jako największej fabryki samochodów w motoryzacyjnej historii Wielkiej Brytanii.